News Flash:

8 mituri despre LACTATE

5 Iulie 2012
1384 Vizualizari | 0 Comentarii

Despre lapte, brânza si iaurt circula numeroase mituri referitoare la continutul lor si despre cât sunt de recomandate pentru silueta. Daca sunt acestea adevarate sau nu, ne lamureste dr. Ciprian Constantin.

 

În cazul femeilor, laptele indicat pentru consumul în diete este cel cu 1,5% grasime.
PARTIAL ADEVARAT
Laptele semidegresat poate fi o optiune, însa este minora, în raport cu alte surse de grasimi în alimentatie. Sa presupunem ca s-ar consuma 500 ml lactate zilnic. Aportul de lipide ar fi de 15 g de lipide pentru 3%
(adica 135 kcal) si de 7,5 g lipide pentru 1,5% (adica 67,5 kcal). Oricum, daca se opteaza pentru o dieta cât mai saraca în lipide si cu un control strict asupra acestora, da, este de preferat laptele cu
1,5% grasime.

Laptele dietetic (0,1% grasime) contine amidon.

 

FALS
Laptele este similar de la o marca la alta, prin continutul în grasimi, cel putin asa este afisat de catre marii producatori. Nu contine amidon, asa cum sustin unii profani. Exemplu (citare site producator):  lapte UHT degresat 1l, 0,1% grasime, are ca ingrediente: lapte degresat, omogenizat, grasime 0,1%, ultrapesteurizat UHT, valoare energetica: 31,7 kcal/100 ml. Informatii nutritive/100 ml produs: proteine 3,2 g, glucide 4,5 g, lipide 0,1 g.

Laptele cu 3% grasime este recomandat în principal barbatilor, mai ales celor care practica exercitii fizice.
PARTIAL ADEVARAT
Laptele mai gras poate fi recomandat persoanelor active, care au un necesar enegetic mai mare. Singurul neajuns al laptelui este ca reprezinta o sursa de grasimi saturate, alaturi de alte produse lactate. Oricum, acest aliment ar trebui sa fie inclus în meniul fiecaruia, deoarece este o sursa importanta de calciu.

Laptele favorizeaza scaderea în greutate.
FALS
Nu exista o legatura ferma între pierderea în greutate si consumul de lapte. Acesta este parte a dietei, iar cantitatea si calitatea lui ar trebui controlate într-o cura de slabire.

Cel mai indicat iaurt este cel cu 2% grasime, pentru ca varianta 0,1% contine mai mult amidon.
FALS
Nu este adevarat. Un producator de lactate afiseaza continutul în proteine, glucide si lipide. Numai continutul în lipide este modificat, si în urma acestei schimbari minime apare si senzatia gustului de "amidon" sau "creta", care domina în varianta de 0,1%.

În cura de îngrasare se recomanda orice tip de brânza.
FALS
Brânza grasa este optiunea pentru cura de îngrasare. Pentru consumul zilnic, nu exista o limita de cantitate, însa trebuie supravegheata o astfel de tentativa pentru consecintele ulterioare.

Consumul de brânza, lapte si iaurt este indicat dimineata.
FALS
Nu sunt perioade ale zilei "dedicate" consumului acestor alimente.

Brânza recomandata în cura de slabire este cea dietetica de vaca.
ADEVARAT
Brânza proaspata, slaba, de vaca este indicata ca parte a unei diete de scadere în greutate. Are destul de putine calorii, astfel încât sa ajute la scaderea ponderala. Iar pentru mentinerea greutatii, cantitatea uzuala de consum ar fi de 50-150 g brânza pe zi.


www.unica.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

partial adevarat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1393 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014792 (s)