News Flash:

8 legume si cereale care au efect antidepresiv

7 Martie 2012
4038 Vizualizari | 0 Comentarii

Majoritatea oamenilor se simt din cand in cand abatuti. Adevarata depresie se manifesta printr-o tristete persistenta, pesimism, sentimente de anxietate si de deznadejde. Ea are atat efecte fizice cat si comportamentele. In timp ce cazurile grave necesita ingrijiri medicale, terapiile naturale ii pot ajuta pe cei cu depresii usoare si pot completa eventualele tratamente prescrise de medic.

Depresia este provocata de multe ori de dezechilibre chimice la nivelul creierului, provocate de deficiente de vitamine si minerale. Inainte sa mergi la medic pentru a cere o reteta de antidepresive, fa cateva schimbari in dieta. Iata cateva legume si cereale cu efect antidepresiv:

1. Nautul
Sursa importanta de vitamina E, alaturi de minerale ca fier si zinc, nautul este bogat in fibre si are un continut caloric relativ scazut. Studiile de specialitate au identificat o legatura intre deficienta de vitamina E si depresie, astfel incat nautul este o leguma ieftina si eficienta in lupta cu depresia.

2. Dovleacul
Dovleacul si semintele de dovleac sunt o arma importanta pentru a combate in mod natural depresia. Bogat in vitamina C, dovleacul contribuie eficient la lupta cu starile proaste mai ales prin semintele sale, bogate intr-un aminoacid esential: L-triptofan. Aceasta substanta ajuta la productia unor hormoni importanti pentru creier, printre care serotonina, "hormonul fericirii". Semintele de dovleac contribuie si la productia de melatonina, "hormonul somnului", care poate asigura o odihna mai linistita si o stare mai buna a doua zi.  

3. Napul
Leguma uitata de multi, napul are efecte benefice asupra sistemului digestiv, dar poate ameliora si depresia. Napul contine in cantitati ridicare vitamina C, vitamina B1, B2 si B4. Complexul de vitamine B este pretios in lupta cu stresul, anxietatea si depresia. Varietatile de nap inchise la culoare sunt si o sursa pretioasa de potasiu.

4. Varza 
Bogata in vitamina C si in acid folic, care se descompune cu usurinta in vitamina B, varza este una dintre legumele cu efect puternic impotriva depresiei. Studiile au aratat ca un consum adecvat de varza reduce si riscul bolilor cardiace, precum sii al mai multe tipuri de cancer.  

5. Spanacul
Este o sursa foarte buna de vitamina B si de alte minerale utile creierului.

6. Conopida
Unele cazuri de depresie sunt cauzate sau agravate de o glicemie ridicata. Conopida este una dintre cele mai bune alegeri pentru stabilizarea naturala a glicemiei ce poate contribui la o stare mai buna. Daca introduci conopida in alimentatia ta in mod regulat, poti avea mai putine stari de extenuare si mai multa energie. 

7. Broccoli
Studiile stiintifice au demonstrat ca o dieta bogata in broccoli este de ajutor in lupta cu instalarea dementei, dar aceasta leguma are si un efect puternic impotriva depresiei si grabeste stabilizarea glicemiei.

8. Orezul brun
Nivelul scazut de seleniu din organism este una dintre cauzele care contribuie la instalarea depresiei. Cea mai buna sursa vegetala de seleniu este orezul brun, care ofera substante nutritive esentiale pentru functionarea corecta a creierului. Orezul brun poate fi insa inlocuit si cu fulgi de ovaz sau nuci braziliene, care au aceleasi efecte benefice in lupta cu depresia. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

depresie depresia nautul dovleacul napul varza spanacul conopida
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020415 (s)