News Flash:

8 gustari sanatoase inainte de culcare

25 Noiembrie 2015
2016 Vizualizari | 0 Comentarii
O gustare inainte de culcare nu iti pune silueta in pericol daca respecti niste reguli. Sa fie sanatoasa si cu adevarat necesara. Nutritionistii recomanda o gustare inainte de somnul de noapte daca au trecut cateva ore de la cina. In acest fel nu te vei culca infometat, ceea ce poate sa interfereze cu un somn linistit.

Totusi, asta nu inseamna ca poti sa dai gata o cutie de inghetata sau o farfurie plina de paste. Mancarurile grase sau sarate sunt grele pentru digestia nocturna. Acelasi lucru este valabil pentru mancarurile condimentate sau acide, precum rosiile sau sucul de citrice, care pot crea hiperaciditate. In plus, cu toate ca inghetata este un aliment popular noaptea tarziu si este si racoritor pe deasupra, ingerarea unei cantitati mari de zahar poate insemna energie in plus, ceea ce inlatura intr-o oarecare masura somnul.

O cana de lapte cald este potrivita ca gustare inainte de somn. Lichidele calde induc somn prin cresterea temperaturii corpului. De asemenea, lactatele contin triptofan si calciu, care ajuta la producerea de catre organism a substantelor chimice ce sunt necesare pentru somn.

Gustarea ideala de dinainte de culcare are aproximativ 200 de calorii si este o combinatie de carbohidrati, plus un pic de proteine. Acesta este cel mai bun ajutor pentru a avea un somn linistit.

13 gustari cu numai 100 de calorii

Componente care relaxeaza, induc starea de bine si te ajuta sa dormi
1. Triptofan
Este un amino-acid ce se gaseste in carnea de curcan, dar si in lapte, creveti, branza, peste, pui, oua, boabe de soia, alune, banane si curmale, care intareste senzatia de somnolenta si ajuta corpul sa secrete serotonina, sau hormonul senzatiei de bine, ceea ce te calmeaza si ajuta la un somn sanatos.

Functioneaza cel mai bine atunci cand stomacul este gol sau cand nu sunt prea multe proteine in corp - deci in cazul curcanului efectul este intr-o anumita masura atenuat. Triptofanului ii ia aproximativ o ora sa ajunga in creier, asadar planifica-ti gustarea in consecinta. Cele mai potrivite surse: cerealele integrale si semintele.

2. Melatonina
Este afectata de lumina si regleaza ceasul interior al somnului. Se gaseste in unele mancaruri. Cele mai bune surse: ovaz si cirese, visine. O mai poti gasi in goji, migdale, zmeura, seminte de schinduf sau mustar, ardei gras portocaliu.

3. Calciu
Calciul poate sa transforme triptofanul in melatonina. Calciu este important pentru impulsurile nervoase, iar o deficienta de calciu poate intrerupe somnul. Cele mai bune surse: lapte degresat si iaurtul. Frunzele de patrunjel, migdalele si ceapa verde sunt alte optiuni viabile.

4. Magneziu
Ajuta la scaderea productiei de cortizol, hormonul stresului, ceea ce asigura o noapte linistita. Magneziu este o componenta cheie in contractarea muschilor. Cele mai bune surse: migdale si tarate de cereale. In plus, poti alege spanac, varza, nuci, caju, avocado, soia, banane.

5. Potasiu
Este important pentru ca previne crampele musculare si sindromul picioarelor nelinistite, care te poate tine treaz atunci cand vrei sa adormi. Cele mai bune surse: banane si cartofi dulci. Alte optiuni valabile: avocado, iaurt, spanac.

Cele mai bune gustari de luat la pachet

Gustari perfecte inainte de somn
- fulgi de ovaz cu banana felii
- tarate cu lapte de soia
- bisctuiti integrali cu humus
- samburi de pepene copti
- smoothie de cirese (cirese inghetate si iaurt sau lapte batut)
- iaurt degresat cu seminte de in
- paine integrala prajita cu unt de migdale
- o cana cu ceai de musetel
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn linistit hiperaciditate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1807 (s) | 34 queries | Mysql time :0.043130 (s)