News Flash:

8 greseli de evitat atunci cand iei vitamine

8 Decembrie 2011
4529 Vizualizari | 0 Comentarii

Unele persoane iau suplimente cu vitamine zilnic, in timp ce altele nu iau deloc sau foarte rar. Recomandarile difera foarte mult, in functie de multi factori, de la varsta persoanei in cauza pana la starea ei de sanatate. In mod cert, insa, in privinta acestor pastile exista multe mituri. Iata cateva greseli de evitat atunci cand iei vitamine, potrivit Huffington Post, care a consultat mai multi specialisti:

1. Urina a devenit portocaliu-galbuie la scurt timp dupa ce ai inceput sa iei vitamine si te gandesti sa renunti
Unii oameni se pot gandi ca elimina prin urina toate vitaminele, asa ca e inutil sa mai ia suplimente dupa ce observa ca urina capata aceasta nuanta. Realitatea e ca atunci cand iei multivitamine sau un complex de vitamine B urina devine adesea portocalie sau de un galben aprins tocmai datorita vitaminei B2, cunoscuta si ca riboflavina (flavina vine de la cuvantul "flavus" care inseamna galben). 

Corpul elimina cantitatea de care nu are nevoie, fara a afecta asimilarea necesarului. Daca te deranjeaza culoarea foarte tare poti sa bei apa mai multa. 

Cum te ajuta vitaminele din grupul B

2. Nu iti plac unele legume si consideri ca poti lua suplimente in loc, crezand ca e acelasi lucru
Pentru a avea parte de beneficiile unor substante din legume, care lupta cu bolile, este intotdeauna mai bine sa consumi legumele in sine, in loc sa iei suplimente vitaminice. Spre exemplu, un studiu realizat in cadrul Universitatii Oregon, arata ca o importanta fitochimicala din broccoli si alte legume inrudite este slab absorbita de organism si ofera mult mai putine beneficii atunci cand este luata sub forma de capsula. 

3. Folosesti suplimente fara sa verifici valabilitatea, crezand ca n-au cum sa se strice
Ar trebui sa fii atent la data de expirare si sa nu iei un astfel de supliment daca aceasta este depasita. Si asta deoarece vitaminele isi pierd partial insusirile si potenta in timp. Cel mai probabil nu este periculos daca sunt expirate, dar vor avea mai putine efecte pozitive asupra organismului. 

4. Esti femeie, tocmai ai aflat ca esti insarcinata si te gandesti ca este momentul sa iei acid folic
E drept, acidul folic este necesar si in timpul sarcinii, dar indicat este ca in organismul tau sa existe o cantitate suficienta din acest nutrient inainte de momentul conceperii. Doctorul Low Dog (si multi altii) recomanda ca femeile care au de gand sa faca un copil sa ia 400 de micrograme de acid folic zilnic, timp de cel putin o luna inainte de momentul conceperii, pentru a reduce riscul defectelor congenitale. 

Si, deoarece circa 50% dintre sarcini sunt neplanuite, medicul recomanda chiar ca toate femeile active sexual (si care nu au ajuns la menopauza) sa ia zilnic aceeasi doza de acid folic. 

Beneficiile vitaminelor si ale antioxidantilor sunt puse sub semnul intrebarii

5. Tii suplimentele in bucatarie, crezand ca nu conteaza unde le pui din moment ce sunt in recipiente
Unele suplimente vitaminice, precum cele cu ulei din seminte de in, cu ulei de peste sau probioticele trebuie tinute in frigider pentru a le mentine calitatea si valabilitatea (devin rancede mult mai repede daca sunt pastrate in alte locuri). 

Cele mai multe suplimente trebuie tinute intr-un loc uscat, intunecos, cu o temperatura constanta, dar nu ar trebui pastrate niciodata deasupra cuptorului cu microunde sau deasupra frigiderului deoarece aceste aparate degaja caldura, ceea ce reduce eficacitatea vitaminelor. De asemenea, baia este tot un loc de evitat, din cauza umezelii care poate afecta suplimentele. 

6. Iei suplimente de multi ani, ai uitat care pentru ce mai e, dar consideri ca oricum n-au cum sa faca rau, asa ca pastrezi obiceiul
Daca iei, spre exemplu, un supliment pentru sanatatea inimii, altul pentru articulatii, iar un altul pentru ficat, dar nu tii cont de scopul pentru care sunt create si nu esti atent la ce contine fiecare este posibil sa iei doze duble sau chiar mai mari dintr-o anumita vitamina (un supliment nu are de regula doar un nutrient si se pot suprapune), ceea ce nu este neaparat bine si, mai mult, poate fi chiar daunator. 

Sa oferi organismului o cantitate prea mare dintr-un nutrient poate duce la aparitia unei deficiente in cazul altuia. Spre exemplu, daca iei prea mult fier, s-ar putea sa te alegi cu o deficienta de zinc. In cazul in care iei mai multe suplimente este indicat sa ceri parerea unui medic. 

7. Iti amintesti sa iei vitaminele doar seara, inainte de culcare, crezand ca nu conteaza momentul zilei
Aproape toate suplimentele ar trebui luate cu mancare pentru o absorbtie optima, astfel ca, daca le iei seara, inainte de culcare, ai putea minimaliza efectele lor pozitive. Mai mult, pentru vitaminele solubile in grasimi - A, D, E, K - trebuie sa consumi si ceva grasimi ca sa imbunatatesti absorbtia lor. In plus, riscul ca suplimentele sa afecteze stomacul este mai mic atunci cand sunt luate in timpul mesei. 

8. Urmezi un tratament medicamentos si hotarasti, fara sa intrebi un medic, sa iei si vitamine, ca sa-ti intaresti organismul
De fapt, suplimentele pot interactiona atat cu medicamente care se dau pe baza de prescriptie medicala, cat si cu medicamente care se dau fara. Spre exemplu, uleiul de peste are si proprietatea de a subtia sangele, astfel ca, daca iei un medicament cu acest scop, ar fi bine sa renunti la supliment in acelasi timp. 

Daca urmezi un tratament medicamentos, cere parerea unui doctor inainte sa iei si un supliment, oricare ar fi acesta. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1642 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020897 (s)