News Flash:

8 cai naturale de a scadea tensiunea arteriala

28 Octombrie 2011
3065 Vizualizari | 0 Comentarii

Hipertensiunea arteriala usoara sau moderata este ceva obisnuit pentru multe persoane si de aceea, in general, nu prea este luata in serios. Pe langa necesitatea consultarii medicului, insusiti-va si cateva strategii care vor ajuta sa aduceti tensiunea arteriala intr-o stare normal. Iata cateva cai naturale de a scadea tensiunea arteriala:

1. Exercitii fizice usoare
O jumatate de ora, patru sau cinci zile pe saptamana este tratamentul standard pentru hipertensiune. Un exercitiu este considerat si mersul pe jos.

2. Renunta la fumat
Nicotina are un efect negativ asupra glandelor suprarenale, pentru ca le determina sa creasca tensiunea arteriala.

3. Pierderea in greutate
Daca esti supraponderal, chiar numai prin pierde a doar cateva kilograme vei obtine scaderea tensiunii arteriale. Dar treptat.

4. Ciocolata neagra
Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane, o doza zilnica de ciocolata neagra poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale. Studiul, condus de sr. Dirk Taubert de la Spitalul Universitar din Köln, a constatat ca ciocolata neagra a redus tensiunea arteriala sistolica cu 2,9 unitati, si diastolice de 1,9 unitati. "Studiul nostru ofera dovezi suficiente pentru a recomanda cantitati mici de ciocolata neagra, ca supliment, intr-o dieta sanatoasa", spune dr. Taubert.

5. Telina  
Aceasta leguma contine o substanta care relaxeaza vasele sanguine, ceea ce determina reducerea tensiunii arteriale. Patru tulpini pe zi ar trebui sa fie suficiente. Dar telina este, de asemenea, bogata in sodiu, asa ca nu o mancati, daca sunteti sensibil la sare.

6. Usturoi
Usturoiul s-a dovedit ca reduce in mod semnificativ tensiunea arteriala. Mananca cat mai mult posibil, ca atare si sub forma de suplimente.

7. Suplimentele de calciu si magneziu
Contribuie impreuna la reducerea tensiunii arteriale la unele persoane (dar nu la toate), desi stiinta medicala inca nu stie exact cum functioneaza relatia. Expertii recomanda sa luati calciu si magneziu timp de aproximativ doua luni, apoi sa vedeti daca aceasta se reduce.

8. Fibre
O dieta saraca in fibre va sustine cresterea tensiunii arteriale, asa ca trebuie sa mancati mai multe portii de fructe si legume pe zi, cereale, boabe si paine integrala

Sarea, pro sau contra
Multi medici recomanda reducerea sau chiar renuntarea la consumul de sare. Dar exista studii recente care arata ca doar 30-40% dintre oameni sunt sensibili la sare. Puteti verifica daca sunteti unul dintre ei, prin reducerea foarte mult a aportului de sodiu pentru doua sau trei saptamani. Dupa aceasta data, controlati daca tensiuniea arteriala v-a scazut. Daca da, adoptati un regim alimentar scazut de sodiu, dar cresteti consumul de potasiu din banane, cartofi, ardei, pere, vinete si suplimente.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

hipertensiunea arteriala ciocolata neagra telina usturoi fibre
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1593 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017273 (s)