News Flash:

8 alimente cu o concentratie mare de fibre

20 Iunie 2016
3814 Vizualizari | 0 Comentarii
Fibrele alimentare sunt foarte utile in tratamentul si profilaxia diverselor boli de care omul modern are, din pacate, foarte des parte. Ele fac parte din clasa carbohidratilor si sunt de doua tipuri: solubile si insolubile.

Scad riscul de cancer colorectal si obezitate
Ajunse in intestinul terminal, fibrele sunt fermentate de flora locala si duc la formarea acizilor grasi. Acestia sunt o hrana apreciata de celulele din peretele intestinal, celulele colo-rectale. Deci fibrele nutresc celulele intestinale, facandu-le rezistente la diferiti agresori si, in cele din urma, scazand riscul de a dezvolta cancere.

Un alt rol comun al tuturor fibrelor este acela ca scad coeficientul de utilizare a nutrientilor din mancare, adica ne permit sa mancam fara sa ne ingrasam. Fibrele sunt o solutie pentru a diminua riscul de supraponderalitate si obezitate. Mai mult, prin volumul mare, fibrele ofera senzatia de satietate solida.

Fibrele sunt bune, dar nu in exces. Vezi care sunt efectele adverse

Reduc colesterolul
Pe langa actiunile protectoare ale tubului digestiv si antiobezitate, fibrele scad absorbtia colesterolului din tubul digestiv in mediul intern. In mod particular, gumele, pectinele si mucilagiile sunt puternic hipocolesterolemiante, neavand efectele adverse ale medicamentelor cu acelasi rol. In anumite cereale, cum este ovazul, exista fibre speciale, numite beta-glucani, cu actiune pozitiva asupra profilului lipidic sangvin. Deci, cand mancam fibre, si aparatul cardiovascular are parte de beneficii.

Alimente bogate in fibre
Linte
Lintea are un continut bogat de fibre. Acestea pot fi folosite in foarte multe retete, de la supe la feluri principale. Fiecare ceasca de linte contine aproximativ 15,6 grame de fibre.

Idei pentru un mic dejun cu un continut mare de fibre

Mazare
Aceasta este și ea bogata in fibre. O cana de mazare contine 16,3 grame de fibre dar contine si proteine.

Fasole neagra
La fel ca mazarea si lintea, fasolea neagra este bogata in fibre, in plus, este delicioasa si foarte cautata. Fiecare ceasca de fasole neagra fiarta contine aproximativ 15 grame de fibre.

Broccoli
Aceasta leguma este foarte bogata in fibre vegetale cu un continut de 5, 1 grame de fibre pe legatura.

Zmeura
Nu doar ca este delicioasa si saraca in calorii, zmeura este bogata in fibre, iar o ceasca de zmeura contine 8 grame.

Avocado
Acesta este fructul care le are pe toate, inclusiv fibre. O jumatate de fruct crud contine aproximativ 6,7 grame de fibre.

Mure
Acestea sunt un alt desert natural bogat in fibre, vitamine si minerale, iar o ceasca de mure contine 7,6 grame de fibre.

Fulgi de ovaz
Cerealele pot fi adaugate la mai multe retete pe care sa le mancam dimineata si care ne ajuta sa ne mentinem sanatoase. In plus, fiecare ceasca de ovaz fiert contine aproximativ 4 grame de fibre.

fibrele alimentare reduc colesterolul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034199 (s)