News Flash:

8 alimente consumate frecvent care pot contine mai multa sare decat chipsurile

9 Aprilie 2012
2363 Vizualizari | 0 Comentarii

Sarea creste riscul hipertensiunii, al unui infarct sau accident vascular cerebral, dar cu toate acestea, continuam sa consumam sare mai mult decat necesarul zilnic - 2,3 g sodiu (o lingurita). 

Persoanele care au trecut de 51 de ani, cele care au hipertensiune arteriala, diabet sau cele care au afectiuni ale rinichilor ar trebui sa-si limiteze consumul de sare la doar 1,5 grame sodiu pe zi.

Este insa mai usor de spus decat de facut si asta pentru ca la tot pasul intalnim alimente care contin un nivel ridicat de sare fara ca noi sa ne dam seama. Iata cateva alimente consumate frecvent care pot contine sare, chiar mai multa decat chipsurile:

1. Cerealele
Pentru ca majoritatea cerealelor au un gust dulce, este greu sa crezi ca acestea ar putea avea un continut mare de sare. Dar este adevarat. O portie de fulgi de porumb are 212 miligrame de sare, una de fulgi de tarate are 220 de miligrame, iar fulgii de ovaz au 246 de miligrame.

2. Sosul de rosii
Este usor sa pierdem controlul atunci cand folosim sosul de rosii sau alte sosuri. O portie de sos de rosii ar trebui sa insemne cam jumatate de ceasca. Intr-o astfel de cantitate am putea gasi pana la 600 de miligrame de sodiu.

3. Painea.
Nu orice tip de paine contine o cantitate mai mare de sare decat chipsurile, insa tendinta este de a consuma multa paine. In functie de tipul de paine, o felie poate contine intre 100 si 200 de miligrame de sodiu si este greu de crezut ca multi dintre noi ne limitam la a consuma doar o felie de paine. Aici se adauga si covrigii, chiar si cei dulci, cu scortisoara sau stafide, care pot avea intre 180 si 250 de miligrame de sare.

4. Bauturile pe baza de cafea
Cei care opteaza pentru cafeaua servita fara lapte sau lapte dietetic sau fara indulcitori naturali, aceia au mai multe sanse de a avea un mic dejun sanatos. Insa daca suntem fani ai cafelelor pe care le gasim la magazinele de specialitate, atunci lucrurile se schimba. Pentru ca aceste cafele pot avea intre 200 si 300 de miligrame de sodiu.

5. Legumele conservate.
Tuturor ne-ar placea sa mancam numai legume proaspete, insa acest lucru nu este intotdeauna posibil, astfel ca apelam la conserve. Acestea ar putea fi o alegere buna daca legumele ar fi conservate imediat dupa recoltare, insa de cele mai multe ori ele reprezinta o sursa bogata de sare. Astfel o ceasca dintr-o conserva de legume poate avea intre 240 si 800 de miligrame de sodiu, care este adaugat pentru a prelungi durata de valabilitate a produsului.

6. Condimentele
O portie de ketchup inseamna o lingura obisnuita si contine 167 de miligrame de sare, respectiv 7 la suta din cantitatea zilnica recomandata. Dar la o singura masa se poate consuma mai mult de o lingura. O cantitate similara de mustar poate avea 150 de miligrame de sodiu.

7. Supa.
Un bol de supa poate face minuni pentru silueta. Insa exista si supele creme care sunt bogate in calorii si grasimi, iar cele "la pachetel" sunt adevarate bombe cu sare. Citind informatiile de pe pachetele respective, putem observa ca o portie poate contine intre 800 si 1.600 de miligrame de sare.

8. Covrigeii.
Desi sunt multe marci care ofera covrigei cu continut scazut de sare, calorii si grasimi, sunt unii care sunt mai sarati decat chipsurile din cartofi. In functie de marca, o portie de covrigei poate avea pana la 440 de miligrame de sodiu.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cerealele painea legumele conservate condimentele supa covrigeii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012689 (s)