News Flash:

8 alimente care te protejeaza de boli

29 Iunie 2011
1604 Vizualizari | 0 Comentarii

In secolul in care cancerul si bolile cardiovasculare fac tot mai multe victime, Health iti vine in ajutor cu lista unor alimente care, consumate cu regularitate, te ajuta sa-ti pastrezi sanatatea:


1. Afinele salbatice 
Sunt o adevarata comoara pentru orice femeie ce doreste sa ramana cat mai mult timp tanara. Cercetatorii sustin ca acestea previn pierderea memoriei si reduc tensiunea arteriala. In plus, au un rol esential in prevenirea ridurilor, datorita antioxidantilor.

Cele salbatice sunt mai indicate, pentru ca detin cea mai mare concentratie de antioxidanti. Consuma, daca este posibil, intre o jumatate de cana si una intreaga pe zi, dar incearca pe cat posibil ca afinele sa fie salbatice. Le poti gasi la magazin congelate, atunci cand nu sunt disponibile in piata, direct adunate din padure.

2. Broccoli 
Aceasta leguma aparent neinteresanta ascunde substante ce lupta cu cancerul. Bogat in vitaminele C si A, brocoli iti va potoli foamea cu mai putin de 30 calorii la fiecare portie. Primeste puncte considerabile datorita calciului, fibrelor, fierului, acidului folic si potasiului pe care le contine. 

Servit crud sau fiert, acest aliment iti ofera un cocteil de vitamine si substante nutritive. Incearca sa-l consumi de minim doua ori pe saptamana.

3. Avocado 
Este bogat in grasimi, dar nu trebuie sa te sperii asa usor, caci asta nu este intotdeauna un lucru rau. Acizii grasi mononesaturati ce se gasesc in avocado sunt buni pentru inima si ajuta la pierderea grasimii abdominale (care poate duce la boli de inima si infertilitate). 

Avocado contine si cantitati mari de potasiu, magneziu, proteine si vitamine B6, E si K. Consuma intre un sfert si o jumatate de avocado zilnic.

4. Fasolea rosie
Fasolea in general este considerata inamicul dietelor, caci are destul de multe calorii. Dar fasolea rosie intra totusi in topul alimentelor sanatoase datorita antioxidantilor, proteinelor, mineralelor, fibrelor, dar mai ales a unui tip de amidon care confera senzatia de satietate, controleaza nivelul zaharului din sange si reduce riscul aparitiei cancerului. Consuma in jur de 3 portii de fasole rosie pe saptamana si incepe usor-usor pentru a evita eventualele balonari.

5. Uleiul de masline 
Marca a dietei mediteraneene, el combate imbatranirea, dar este bun si pentru functionarea creierului. Un studiu recent realizat in Columbia arata ca ajuta atat impotriva combaterii Alzheimerului, cat si a usoarelor momente de confuzie din timpul zilelor stresate. 

In plus, studii mai recente din Spania il descriu ca un element ce lupta cu cancerul la san, asa ca il poti folosi pentru a inlocui alte grasimi. De exemplu, foloseste-l pe paine, in loc de unt, si la gatit, in locul altor uleiuri. Consuma in jur de doua linguri pe zi.

6. Ceaiul verde 
Aceasta bautura previne cancerul, bolile de inima, dementa, diabetul si accidentele cerebrale.


7. Ciocolata neagra 
Este bogata in antioxidanti si previne atacul cerebral si bolile de inima. Are, de asemenea, magneziu, mangan, cupru, zinc si fosfor, toate extrem de importante pentru sistemul osos. 

Studiile arata ca ciocolata hidrateaza pielea, scade tensiunea arteriala si ajuta mintea sa functioneze mai bine. Pentru rezultate vizibile, trebuie sa alegi ciocolata cu minim 70% cacao si sa consumi zilnic in jur de 10 grame.

8. Nucile 
Proteine, vitamine, minerale si omega 3, iar lista poate continua. Daca vei consuma o mana de nuci pe zi, creierul tau va functiona mai bine, nivelul colesterolului va scadea, vei dormi mai linistit, stresul va parea mult mai mic si vei preveni, fara sa stii, cancerul si bolilor de inima. Este suficient sa consumi in jur de 12 jumatati nuci zilnic pentru o eficienta maxima. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afinele salbatice broccoli avocado fasolea rosie ceaiul verde nucile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1469 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014452 (s)