News Flash:

8 alimente care pot inlocui medicamentele uzuale

3 Aprilie 2012
2290 Vizualizari | 0 Comentarii

Nutritionistii le numesc "alimente functionale" pentru ca, in plus fata de principiile nutritive de baza, contin substante active cu efecte benefice asupra sanatatii, precum medicamentele. "Unele alimente functionale sunt cunoscute inca din antichitate si sunt consumate in mod traditional pentru beneficiile lor asupra sanatatii. Unele dintre substantele biologic active pe care le contin au fost identificate si caracterizate doar in ultimii ani", sustine prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. Iata cateva alimente care pot inlocui medicamentele uzuale:

1. Somonul
Somonul contine un nivel ridicat de omega 3, care ajuta la prevenirea bolilor de inima. Cercetarile arata ca prin consumul de somon o data pe saptamana se reduce riscul atacurilor de cord si scade tensiune arteriala, se reduc problemele cauzate de artrita, previne astmul si cancerul de stomac si san.

2. Morcovii
Morcovii sunt alimente care contin beta-caroten, care ajuta in tratamentele impotriva cancerului, sustin sistemul imunitar si protejeaza arterele. Un morcov pe zi poate reduce riscul de cancer pulmonar si se considera ca ajuta la prevenirea bolilor de ochi, precum cataracta.

3. Ceapa
Cercetarile au aratat ca ceapa ar preveni multe forme de cancer la animale. La oameni, se stie ca ceapa previne cancerul de stomac pentru ca are un continut mare de antioxidanti. O jumatate de ceapa pe zi poate reduce colesterolul si cheagurile de sange.

4. Portocalele
Cu siguranta se stie ca portocalele continmulta vitamina C care ajuta la raceli si gripe, dar in acelasi timp ele pot ajuta la prevenirea cancerului pulmonar, de stomac, de pancreas si de san. O portocala sau doua pe zi sunt indicate pentru orice tratament.

5. Broccoli
Putina lume stie ca broccoli contine 97% vitamina C, care este foarte eficace in tratarea problemelor de inima. Antioxidantii normalizeaza fluxul sanguin si reduc tensiunea. Fibrele reduc colesterolul si echilibreaza nivelul de zahar din sange, ceea ce ajuta mult celor care sufera de diabet. Se crede si ca broccoli este benefic in prevenirea cancerului gastric, pulmonar si de san deoarece are efect asupra sistemului hormonal.

6. Merele
Sunt foarte accesibile, practice si sunt usor digerate. Merele contin vitaminele C si A si sunt sunt foarte eficiente in scaderea nivelului de colesterol din sange si reduc riscul imbolnavirii de cancer.

7. Usturoiul
Usturoiul ajuta la reducerea grasimilor din ficat, ale carui functii principale este de dezintoxicare si producere de substante biochimice necesare digestiei - aspecte majore in prevenirea balonarii. Cercetarile au demonstrat ca utilizarea regulata a usturoiului in alimentaþie constituie una din cele mai eficiente metode de profilaxie si tratament a arterosclerozei. Usturoiul este un vermifid, fortifiant, laxativ, diuretic, antiseptic, bactericid, rezolutiv, expectorant, febrifug, tonic muscular, hipotensor (scaderea tensiunii arteriale), antireumatismal, antiasmatic, detoxifiant, sudorific, are efect antihelmintic si anticarcinogenetic, fiind si afrodisiac.

8. Ardeiul iute
Pe langa faptul ca e folosit ca si condiment pentru mancare, ardeiul iute reduce riscul cresterii tensiunii arteriale, a atacurilor cerebrale si bolilor de inima. Capsaicina, un ingredient activ al ardeiului iute ajuta la cresterea metabolismului si impotriva atacurilor de foame, in special impotriva poftei pentru dulciuri.

Sursa: Lyla.ro


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente functionale somonul morcovii ceapa portocalele broccoli
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1586 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014173 (s)