News Flash:

8 alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta ta, toamna

3 Octombrie 2011
4881 Vizualizari | 0 Comentarii

Toamna este anotimpul in care trebuie sa ne intarim sistemul imunitar. In aceasta perioada, organismul trebuie ajutat prin consumul de alimente naturale si proaspete, bogate in vitamine, minerale si antioxidanti. Iata cateva alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta ta, toamna:

1. Dovleacul
Indiferent de soi, dovleacul contine o gama variata de nutrienti, care ne vor proteja ficatul, stomacul si vezica biliara. Dovleacul mai contine si betacaroten, enzime, saruri minerale si lecitina, foarte importante pentru mentinerea sanatatii organismului.

2. Struguri
Sunt un adevarat depozit de substante miraculoase, vitaminele A, B si C, magneziu, potasiu, calciu, fier fosfor, fluor, cupru, cobalt, enzime si zinc. Datorita continutului de nutrienti, strugurii au un efect detoxifiant, dar pentru ca acestia contin si mult zahar, nu exagera cu consumul, mai ales daca suferi de diabet.

3. Mure
Foarte bogate in vitaminele A, C si E, dar si in magneziu, seleniu si germaniu, aceste fructe cu gust dulce-acrisor sunt un adevarat izvor de sanatate. Le poti consuma in stare proaspata, bobita cu bobita sau sub forma de sirop sau suc.

4. Alunele si nucile
Prin continutul bogat de proteine, grasimi sanatoase si acizi grasi Omega 3, aceste fructe energizeaza organismul, are proprietati antiinflamatorii si ofera organismului colesterol bun. Ai grija insa! Consuma-le moderat, maximum 10 nuci sau 20 de alune pe zi.

5. Ciuperci
Cunoscute ca fiind un inlocuitor la carnii, ciupercile sunt mult mai usor digerabile decat carnea. Bogate in vitaminele din complexul B, B1, B2, B3, B6 si B12, dar si in potasiu, acid folic si zinc, ciupercile reprezinta un remediu excelent impotriva depresiei, asteniei de toamna si stresului. Ciupercile contribuie si la reglarea tensiunii arteriale sau la tratarea oboselii si epuizarii fizice.

6. Varza
Prin continutul bogat de vitamine, A, B, C si E, dar si de saruri minerale, magneziu, calciu, iod, cupru, mangan si sulf, varza asigura vitaminele si mineralele necesare organismului in sezonul rece. Un consum regulat de varza are efecte anticancerigene - cancer de stomac, esofag si colon. Varza este si un aliment care stimuleaza intestinul, previne constipatia si aciditatea gastrica, avand in acelasi timp si efect remineralizant si tonifiant, fapt pentru care este recomandat sa se consume in stare cruda.

7. Ridichi negre
Ridichea neagra, des intalnita pe tarabele pietelor toamna, este recunoscuta pentru proprietatile sale curative - creste imunitatea organsimului si capacitatatea acestuia de a lupta impotriva infectiilor, avand un efect detoxifiant, mineralizant si tonic. Asadar, consumul de ridiche neagra, in salata sau sub forma de suc este recomandat mai ales in perioadele reci ale anului, cand organismul este predispus gripei si racelii.

8. Sfecla rosie
Sfecla rosie se numara printre legumele care te ajuta sa-ti mentii sanatatea organismului in sezonul de toamna. Fiind foarte bogata in substante nutritive, sfecla rosie protejeaza organismul de infectiile virale. Complexul de vitamine pe care-l contine aceasta leguma ajuta la combaterea anemiei, avand si capacitatea de a stopa multiplicarea celulelor canceroase din sange, oprind astfel cresterea tumorilor. Atentie insa! Pentru ca este bogata in zahar, sfecla rosie este interzisa cu desavarsire diabeticilor.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dovleacul struguri mure ciuperci varza ridichi negre sfecla rosie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1642 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020074 (s)