News Flash:

8 alimente care alunga oboseala

13 Martie 2011
3749 Vizualizari | 0 Comentarii

Ca si durerea, oboseala este o suferinta cunoscuta de toata lumea. Ambele sunt semnale de alarma pe care organismul le trage cand se afla in pericol, pentru a se lua masurile necesare. Daca durerea anunta ca intr-o anumita regiune are loc un proces disfunctional de tesut, oboseala avertizeaza ca rezervoarele organismului se epuizeaza.

O alimentatie sanatoasa poate fi solutia la aceasta problema. Iata cateva alimente care alunga oboseala si te ajuta sa te pui pe picioare in scurt timp, fara sa apelezi la medicamente:

1. Legumele verzi
Spanacul, salata verde, broccoli sunt legume verzi bogate in acid folic, care participa la formarea globulelor rosii, deci la un transport mai bun al oxigenului. La fel ca si fierul, acidul folic este o vitamina excelenta pentru a trata anemia.

2. Carnea rosie
In general, foarte multe persoane aleg produse din carne de pasare. Dezinteresul pentrucarnea rosie risca sa afecteze rezervele de fier si implicit sa antreneze mult mai usor instalarea oboselii. Pentru a reface plinul cu acest aliment „anti-anemie", este indicat sa mananci o data pe saptamana carne rosie (vita, oaie) sau ficat.  

3. Iaurtul
Pentru ca organismul sa poata lupta impotriva factorilor externi daunatori precum virusurile sau bacteriile, trebuie sa aiba un sistem imunitar puternic. Solutia: intareste apararea imunitara cu ajutorul bacteriilor lactice. Acestea se gasesc in produsele lactate si ajuta organismul sa lupte impotriva „intrusilor" rau intentionati.

4. Cerealele integrale
Multe persoane neglijeaza cerealele de teama sa nu acumuleze in greutate. Insa, acestea reprezinta o sursa pretioasa de energie. Datorita continutului bogat in glucide, cerealele furnizeaza „carburant" pentru muschi si creier. Acestea sunt bogate in tiamina, vitamina B1, care favorizeaza transformarea glucidelor in energie. Prin urmare, mizeaza pe produse din cereale integrale care elibereaza progresiv in corp substantele energizante.

5. Leguminoasele
Soia, mazarea, fasolea rosie si lintea sunt surse bogate de glucide complexe. De asemenea, contin minerale importante pentru a lupta impotriva surmenajului precum fierul, magneziul sizincul. Adauga in meniul zilnic una dintre aceste leguminoase, timp de cateva saptamani, si iti vei spori vitalitatea.

6. Fructele uscate
Veritabila sursa de energie, usor asimilabila, fructele uscate sunt extraordinare pentru a-ti reveni dupa un efort fizic si psihic intens. Spre deosebire de energizante sau de dulciuri, acestea contin elemente nutritive necesare pentru a avea un organism sanatos. La primul semn de oboseala, cateva curmale insotite de un pahar cu lapte aduc un aport substantial organismului.

7. Citricele
Portocalele, mandarinele si clementinele au un continut ridicat in vitamina C. In lipsa acestui element important, organismul resimte o oboseala generala. Gratie vitaminei C, absorbtia fierului se produce mult mai usor. De asemenea, citricele contin polifenoli, antioxidanti care previn bolile cardiace si cancerul.

8. Nucile
Cu un continut bogat in proteine, in acizi grasi esentiali, in vitamina E, fibre si antioxidanti, nucile sunt considerate alimente super tonice. Insa, magneziul este elementul care le recomanda ca fiind ideale in lupta contra surmenajului. Este important sa consumi zilnic magneziu, pentru ca stresul antreneaza eliminarea acestui mineral prin urina.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboseala legumele verzi carnea rosie iaurtul cerealele integrale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1685 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014082 (s)