News Flash:

7 surse ascunse de zahar

27 Martie 2012
1828 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca incerci sa reduci consumul de zahar, cu siguranta ca ai limitat consumul de dulciuri si bauturi carbogazoase. Exista insa si alte surse de zahar, unele dintre ele surprinzatoare. Este insa dificil sa stii cat de mult zahar si indulcitori artificiali se gasesc in alimentele procesate. De cele mai multe ori, pe eticheta acestor produse nu sunt indicate cantitatile de zahar.

Zaharul ascuns este cel pe care il consumati fara sa fiti constienti. Se foloseste din plin ca excipient in industria alimentara, dar si in industria farmaceutica. Aceasta practica are mai multe motive. In industria farmacetutica, zaharul se foloseste, in primul rand, ca sa "te faca sa inghiti pilula". Oamenii vor sa se ingrijeasca, dar cu conditia ca ceea ce inghit sa fie si placut la gust. Cum majoritatea componentelor active au un gust neplacut, este mai bine si mai usor sa le indulcesti.

In industria alimentara, indulcirea produselor se face din trei motive. Mai intai, pentru a ascunde amaraciunea, apoi, pentru a ascunde acreala si a imbunatati conservarea, dar, mai ales, pentru a flata gustul clientului. Iata cateva surse ascunse de zahar:

1. Sos de tomate pentru paste
Cele mai multe sortimente de sos de tomate pentru paste contin aproximativ 15 grame de zahar la 100 grame de sos. Sosul de tomate este un produs alimentar sanatos, contine licopen, un antioxidant puternic care reduce riscul de cancer de prostata si san.

Este astfel foarte important sa faca parte din alimentatia ta, insa citeste cu atentie eticheta produselor. Daca pe lista de ingrediente zaharul este printre primele ingrediente este indicat sa renunti la acel produs.

Alege produse care contin cat mai putine cantitati de zahar, sau, cel mai bine, prepara acasa sosul de tomate pentru paste.

2. Sosuri fara grasimi pentru salate
Cel mai adesea, sosurile fara grasimi pentru salate contin cantitati mari de zahar. Pentru a pastra aroma, producatorii folosesc mult zahar si sare. Ceea ce rezulta este un produs alimentar cu foarte multe calorii, pe baza de zahar si sucuri concentrate.

De obicei, doar doua linguri de sos contin 8 grame de zahar. Este astfel indicat sa renunti total la aceste sosuri si sa iti prepari acasa sosuri din ulei de masline sau de rapita sau iaurt.

Uleiul de masline este sanatos pentru inima si ajuta la reducerea colesterolului. 

3. Sosuri pentru gratar
Atunci cand prepari carne la gratar este indicat sa folosesti cat mai putin sos, doar pentru a oferi aroma. Aceste sosuri contin cantitati mari de zahar, peste 12 grame la doar doua linguri. De asemenea, sunt bogate in siropuri concentrate si melasa.

Este recomandat sa alegi produse cu un continut cat mai mic de zahar sau sa iti prepari acasa sosul special pentru gratar, din ulei de masline si diverse condimente. 

4. Cereale si biscuiti digestivi
Multicerealele si biscuitii digestivi sunt o sursa importanta de fibre si carbohidrati benefici pentru organismul uman. Nu contin grasimi si sunt ideali pentru dieta. Exista insa numeroase sortimente de astfel de produse care contin cantitati mari de zahar si indulcitori artificiali.

Incearca sa eviti aceste produse si sa le alegi pe cele integrale, cu cat mai putin zahar. In magazinele cu produse naturiste vei gasi numeroase sortimente de cereale integrale sanatoase. 

5. Bauturi de tip smoothie
Aceste tipuri de bauturi sunt o varianta ideala pentru a consuma mai multe fructe si lactate. Insa majoritatea produselor din comert contin cantitati mari de zahar. Este indicat sa renunti la produsele din comert si sa prepari acasa acest tip de bauturi.

6. Iaurtul 
Si iaurturile pot contine foarte mult zahar, mai ales cele cu fructe. Daca iti place foarte mult aceasta gustare, poti sa adaugi fructe proaspete intr-un iaurt simplu, fara indulcitori.

7. Conservele de fructe
Aceste conserve iti permit sa consumi unele fructe in sezoanele in care nu le poti gasi proaspete. Totusi, unele fructe sunt conservate intr-un sirop care este plin de zahar. Cand nu vrei sa renunti la conserve, trebuie sa cumperi unele in care frucele au fost pastrate in apa sau suc natural.



Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

iaurtul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1648 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019902 (s)