News Flash:

7 superalimente care combat anemia si imbunatatesc nivelul hemoglobinei

8 Decembrie 2017
6336 Vizualizari | 0 Comentarii

Anemia este o afectiune in care numarul de celule rosii din sange sau hemoglobina sunt sub nivelul normal. Milioane de oameni sunt diagnosticati cu anemie in fiecare an. Multe alimente pot aduce nivelul de fier la normal, dar este mai putin cunoscut faptul ca unele alimente pot interfera de fapt cu absorbtia de fier.

Alimente care iti mananca fierul

Semne si simptome ale anemiei

  • - astenie fizica si psihica
  • - somnolenta sau iritabilitate
  • - dificultati de concentrare si scaderea performantelor profesionale
  • - ameteli
  • - dureri de cap
  • - palpitatii
  • - senzatie de sufocare la eforturi fizice moderate


Cu ce poate fi confundata anemia si care sunt riscurile

  • - depresie
  • - tensiune scazuta
  • - pierderea memoriei
  • - maini si picioare reci
  • - tegumente palide


Cele mai bune surse de fier pentru organism

Alimente care combat anemia. Iata ce alimente trebuie sa consumati pentru a combate anemia si a imbunatati nivelul glicemiei:
Rodie. Rodie contine proteine, glucide, grasimi si fibre. Ea are, de asemenea, un nivel ridicat de fier, calciu, potasiu si cupru. Aceasta creste hemoglobina din sange si sustine fluxul de sange.

Rosii. Rosiile contin vitamina C, care este necesara pentru absorbtia fierului din alte alimente. Ele sunt, de asemenea, bogate in beta-caroten, vitamina E si fibre. Consumati zilnic rosii cu alimente bogate in fier pentru a absorbi usor fierul.

Seminte de susan. Seminte de susan sunt un alt aliment excelent pentru a combate sau trata anemia Mai ales semintele de susan negru sunt o sursa bogata de fier.

Sfecla. Sfecla rosie este cunoscuta pentru eficienta impotriva anemiei. Are o mare cantitate de fier care ajuta celulele rosii. Odata ce celulele rosii din sange sunt activate, tesuturile primesc mai mult oxigen. Adaugata in dieta, sub orice forma, sfecla te ajuta sa combati cu usurinta anemia.

Carne rosie. Carnea rosie, cum ar fi carnea de vita si de porc, contine o cantitate mare de fier hem, care este mai usor absorbit de organism decat fierul non-hem din vegetale. Ficatul este cea mai buna optiune pentru a stimula sangele cu fier si vitamine B.

Miere. Mierea contine o cantitate buna de fier. Veti primi aproximativ 0,42 mg de fier dintr-o 100 de grame de miere. Mai mult decat atat, mierea contine, de asemenea, cupru si magneziu, care va ajuta la cresterea hemoglobinei in corpul dumneavoastra.

Spanac. Spanacul este o sursa bogata de calciu, vitaminele A, B9, E si C, fier, fibre si beta-caroten. O jumatate de cana de spanac fiert contine 3,2 mg de fier si asta reprezinta aproximativ 20% din necesarul de fier pentru o femeie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

anemia hemoglobina rodie rosii sfecla carne rosie miere spanac
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1801 (s) | 34 queries | Mysql time :0.039449 (s)