News Flash:

7 sucuri din legume si fructe pentru sanatatea ochilor

8 Mai 2018
14253 Vizualizari | 0 Comentarii

Fructele si legumele rosii, portocalii si galbene, precum si zarzavaturile cu frunze de un verde inchis sunt bogate in nutrienti, precum betacarotenul si vitaminele C si E care combat slabirea vederii si aparitia afectiunilor ochiului. Iata cateva sucuri din legume si fructe pentru sanatatea ochilor:

  1. Morcov. Beti 2 pahare de suc pe zi. Beta-carotenul protejeaza ochii de bolile care duc la pierderea vederii cauzate de varsta. Pigmentul portocaliu sporeste functiile imunitare. Un morcov de marime medie contine 6 mg de beta-caroten. O ceasca de suc de morcov contine 24 mg de beta- caroten. Puteti adauga in sucul de morcovi si putin suc de sfecla rosie, articol foarte bogat in pigmenti antioxidanti. Pentru o asimilare mai buna a vitaminei A, se ia dupa fiecare pahar de suc un sfert de lingurita de ulei de masline.
  2. Afine, mure si coacaze negre. Oricine sufera de ochi incordati, iritati, incetosati sau obositi poate beneficia de efectele vindecatoare ale afinelor. Antocianozidele sunt substante din afin care confera acestora proprietatile benefice in afectiunile oculare. Extractul de afine poate opri aparitia miopiei si chiar sa reduca miopia mai grava. Potrivit unui studiu, in doar zece zile antocianozida imbunatateste acuitatea vizuala si vederea nocturna slaba la toti pacientii miopi studiati. Extractul de afine imbunatateste functionarea retinei si reduce sensibilitatea la lumina. Afinele sunt bogate in provitamina A, vitamina C, vitamina PP si vitamina E - toate indeplinind roluri importante in buna functionare a aparatului ocular. Puteti folosi afinele sub forma de suc (obtinut la blender, cand sunt proaspete), extract sau sirop. Afinele, murele, coacazele negre, fructele de soc (bobitele negre) - toate aceste fructe contin antociani, substante care protejeaza ochii de procesele de degenerare, ajuta la mentinerea elasticitatii tesuturilor la acest nivel, imbunatatesc vederea nocturna. De asemenea, aceste fructe ajuta la mentinerea glicemiei la valorile normale, prevenind diabetul, o maladie care provoaca probleme oculare majore. 
  3. Catina. Beti 1 pahar de suc pe zi. Catina este o sursa excelenta de vitaminai A care are un rol decisiv in procesele de hranire si de regenerare care se desfasoara la nivelul ochilor. De fapt, catina contine o suita de vitamine: liposolubile (A, E, F, D) si vitamine hidrosolubile (B9, C, K, P). Puteti consuma si fructe crude de catina, amestecate cu miere, cate 20-30 de grame pe zi. O ultima varianta, cu o eficienta mai scazuta, este pulberea de fructe de catina, obtinuta din fructe uscate. Uleiul de catina contine o pleiada de antioxidanti puternici si substante imunostimulatorii: tocoferoli, alfa si betacaroten, licopen, zeaxantina, criptoxantina. Uleiul de catina contine de 10 ori mai mult caroten decat morcovul. Se administreaza cate 20 de picaturi, de trei ori pe zi, luate pe o bucata de paine uscata.
  4. Orz verde.1-2 pahare de suc de orz verde pe zi pot face minuni. Orzul verde contine cea mai mare cantitate de superoxid-dismutaza (SOD), o enzima antioxidanta puternica, ce contribuie la stoparea degenerarii organismului. In plus, contine o bogatie de vitamine si minerale.
  5. Macese. Contin vitaminele C, A, Bl9 B2, PP, K. 100 grame de macese furnizeaza de 7 ori necesarul zilnic de vitamina C pentru un adult. Consumati 1 pahar de nectar de macese, preparat dupa urmatoarea reteta: se folosesc macese bine coapte, putin moi, culese toamna foarte tarziu, sau chiar dupa ce da frigul. Se pun in blender, se adauga apa cat sa le depaseasca putin. Se mixeaza bine, apoi se strecoara prin tifon dublu, pentru a fi retinuti perisorii. Se adauga miere dupa gust. Bautura se pastreaza la rece si intuneric, in sticle astupate ermetic.
  6. Spanac. Consumati 1 pahar de suc pe zi (obtinut la blender). Componentele antioxidante ale spanacului il fac folositor in prevenirea cataractei si degenerescentei retiniene. Luteina continuta de spanac este un antioxidant tot atat de puternic ca si beta-carotenul. Oricum, spanacul le contine pe amandoua din belsug. Consumul de cantitati insemnate de spanac reduce cu 45% riscul de degenerare a retinei, o potentiala cauza de orbire.
  7. Patrunjelul (frunze). Consumati zilnic 1 pahar de suc /zi (obtinut la blender). Este foarte bogat in vitaminele A si C si protejeaza vasele de sange ce alimenteaza ochiul de degenerare.

8 sfaturi pentru sanatatea ochilor 
Remedii naturiste pentru ochii obositi 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

morcov catina orz verde macese spanac patrunjelul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1565 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014842 (s)