News Flash:

7 obiceiuri zilnice care iti afecteaza coloana vertebrala

3 Iulie 2011
4778 Vizualizari | 0 Comentarii

Durerile de spate se afla printre primele cinci cauze ale spitalizarilor si reprezinta a treia cauza a interventiilor chirurgicale. 56% dintre persoanele afectate spun ca durerile spatelui le perturba activitatile de zi cu zi, somnul si viata sexuala. Potrivit chiropracticianului Todd Sinett, co-autorul cartii  "Adevarul despre durerile de spate", acestea sunt foarte rar ceva catastrofal. Iata insa care sunt obiceiurile zilnce care iti afecteaza coloana vertebrala:

1. Stai mult timp pe scaun
Orele indelungate la birou exercita cu 40% mai multa presiune asupra coloanei vertebrale decat statul in picioare. Problema este ca, de multe ori, pozitia este gresita si cu cat persisti in aceasta greseala, cu atat durerile de spate se vor amplifica. Sinett spune ca pozitia cea mai sanatoasa pentru coloana este cea cu spatele inclinat la 135 de grade. Acest unghi face ca greutatea corpului sa cada pe o portiune mai mare a coloanei vertebrale, fara a o suprasolicita. Fa acest exercitiu cand vorbesti la telefon, iti recomanda chiropracticianul. De asemenea, ridica-te de pe scaun si fa cativa pasi tmp de cateva minute la fiecare jumatate de ora.

2. Mergi mult cu masina
La fel ca si statul la birou, condusul iti poate afecta spatele. Daca ai mereu drumuri lungi de parcurs cu masina, trebuie sa iti corectezi postura de la volan daca vrei sa iti ameliorezi durerile de spate. Scaunul masinii trebuie sa fie reglat astfel incat sa-ti permita sa stai cu spatele drept, la 90 de grade si cu bratele relaxate. De asemenea, picioarele trebuie sa stea comod pentru a putea ajunge la pedale, fara a intinde prea tare. Corecteaza-ti pozitia umerilor si a capului: nu ii tine adunati si stai mereu cu capul drept, nu aplecat.

5 pozitii corecte care previn durerile de spate

3. Nu faci exercitii fizice
Cercetarile arata ca 40% dintre pacienti devin mai putin activi dupa ce au suferit dureri de spate. In realitate, miscarea te ajuta sa te recuperezi mai repede si nu-ti face niciun rau mai ales daca este facuta cu ajutorul unui specialist. Sunt recomandate plimbarile. De asemenea, cateva exercitii usoare de stretching, executate dupa o lunga zi petrecuta la birou, pot fi de mare folos spatelui tau.

4. Faci prea multe abdomene
Multi specialisti, printre care si Todd Sinett sunt de parere ca abdomenele nu ajuta in cazul in care te confrunti cu dureri de spate, dimpotriva, nu fac decat sa le amplifice. Flexarea specifica abdomenelor pune o presiune nesanatoasa asupra celui mai slab punct al coloanei. Unii spun ca abdomenele pot duce la afectiuni precum hernia de disc si pot afecta postura corpului. Totusi, nu este nevoie sa renunti complet la abdomene. Trebuie doar sa le executi usor si corect. Poti sa faci exercitiile pe spate, cu picioarele indoite si cu mainile indreptate catre ceafa, fara sa o atinga si fara sa te ajuti de ele cand te ridici.

Inlatura durerile de spate in 10 pasi

5. Geanta pe care o cari este mult prea grea
In special femeile au prostul obicei de a pune cat mai multe lucruri in geanta, chiar daca le folosesc foarte rar sau deloc. Cu cat poseta este mai mare, cu atat poate duce mai multe. Dar o geanta care este purtata pe umar zilnic si care are o greutate considerabila, este un adevarat pericol pentru spate.

Alege o geanta mai mica, iar daca pur si simplu nu vrei sa renunti la ea, fa curat si pastreaza doar strictul necesar. The American Chiropractic Association recomanda ca greutatea gentii sa nu depaseasca 10% din greutatea corporala.

Gentile voluminoase si efectele negative asupra sanatatii

6. Obisnuiesti sa porti tocuri inalte
Daca sunt foarte inalte, tocurile modifica mersul si schimba pozitia anatomica a corpului, provocand dureri acute de spate. Poarta pantofii cu tocuri atat cat este nevoie (la o prezentare, o sedinta importanta etc.) si apoi incalta-te cu o pereche de schimb. Un studiu efectuat la Lehigh University a aratat ca 80% din femeile care aveau dureri de spate au declarat ca li s-au ameliorat simptomele dupa ce au purtat timp de un an pantofi cu talpa joasa.

7. Te uiti prea mult la televizor
Faptul ca petreci mult timp in fata televizorului nu este deloc ceva benefic pentru spatele tau. Un studiu efectuat in Norvegia arata ca tinerii care isi petrec 15 sau mai multe ore pe saptamana in fata calculatorului sau a televizorului sunt de trei ori mai predispusi sa sufere de dureri de spate. Daca nu te poti dezobisnui de aceste obiceiuri, fa cateva exercitii in timpul pauzelor publicitare. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014151 (s)