News Flash:

7 obiceiuri negative care fac bine sanatatii

24 Ianuarie 2011
3686 Vizualizari | 0 Comentarii

Fumatul, lipsa somnului, muzica ascultata la volum ridicat, stresul prelungit, alimentatia deficitara, toate acestea au efecte negative asupra sanatatii. Insa, unele studii arata ca uneori, obiceiurile proaste pot avea efecte pozitive asupra sanatatii.

1. Furia regleaza tensiunea
Cercetatorii de la Universitatea Carnegie Mellon din Pittsburgh au descoperit ca persoanele care raspund la situatiile stresante sau deranjante cu furie isi mentin tensiunea arteriala scazuta si secreta o cantitate mai mica de cortizol (hormonul  stresului) fata de cei care raspund cu frica sau isi ascund sentimentele.

 Furia iti poate da o senzatie de control si optimism, in timp ce frica sau frustrarea duce la cresterea nivelului de cortizol, care in cantitati mari poate produce afectiuni ale inimii. 

2. Jocurile video stimuleaza arderile
Poate vi se pare surprinzator, dar jocurile video ne ajuta si sa ne pastram in forma si sa pierdem in greutate, potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Miami. Acestia au analizat starea de sanatate a 21 de baieti in timpul unui joc video de arte martiale. In timpul jocului, specialistii au observat o accelerare a ritmului cardiac si a respiratiei, ceea ce a dus la un consum energetic mai mare decat in cazul altor  preocupari. „Desi nu pot fi considerate sporturi, jocurile video sunt mai bune decat statul in fata televizorului", declara autorul studiului, dr. Arlette Perry.  

3. Durerile ameliorate cu injuraturi
Potrivit unui studiu condus de Universitatea Keele, durerea poate fi mai usor suportata daca persoana in cauza foloseste cuvinte urate pentru a se exprima. Autorul studiului, dr. Richard Stephens, crede ca aceste cuvinte influenteaza nivelul de andrenalina.  

Inlatura durerile de spate in 10 pasi 

Cercetatorii au observat ca voluntarii care foloseau injuraturi pentru a se exprima, au inregistrat o crestere a nivelului cardiac si a agresivitatii. Iar un nivel crescut al agresivitatii a fost asociat si cu o reducere a sensibilitatii la durere.

4. Lenea, secretul unei vieti mai lungi
Persoanele care se trezesc devreme si sunt ocupate intreaga zi mor mai devreme, asta crede profesorul Peter Axt, expert in sanatate publica. Acesta sustine ca lenea este un bun antidot pentru stresul cauzat de munca. "Leneveste jumatate din timpul liber. Persoanele care aleg sa doarma dupa-amiaza, au mai multe sanse sa traiasca mai mult", precizeaza Peter Axt.

In sprijinul acestei teorii, expertul da drept exemplu animalele de la zoo, care au o viata mai lunga decat cele care traiesc in libertate. In cazul acestora, speranta de viata aproape ca se dubleaza.

5. Stresul imbunatateste memoria
Desi stresul indelungat afecteaza sistemul imunitar, cercetatorii americani de la Universitatea Buffalo au descoperit ca evenimentele stresante scurte pot avea efecte benefice asupra memoriei. Asta datorita modului in care cortizolul, hormonul produs de organism in situatiile stresante, interactioneaza cu partea creierului care controleaza procesul de invatare si emotiile. 

Testul medical care-ti spune cat este de stresat 

"Acest hormon are atat efect protector cat si daunator asupra organismului. Din acest motiv avem nevoie de evenimente stresante pentru a functiona mai bine, dar nu pe perioade lungi", declara Zhen Yan, din echipa de cercetatori.

10 semnale care anunta stresul 

Alimente care te ajuta sa reduci efectele stresului 

6. Muzica ascultata la volum ridicat stimuleaza creierul
Conform cercetatorilor de la Universitatea Manchester, muzica ascultata la un volum ridicat stimuleaza o parte a urechii interne, numita sacculus. Aceasta parte este sensibila la sunetele puternice, de peste 90 de decibeli. In cazul in care receptioneaza acesti decibeli, creierul simte o senzatie de placere, ajutandu-ne sa ne simtim mai bine atat pe durata muzicii, cat si dupa.

7 sfaturi care ajuta creierul sa functioneze mai bine 

7. Bauturile carbogazoase lupta impotriva dementei
Desi afecteaza smaltul dintilor si favorizeaza aparitia obezitatii, specialistii recomanda consumarea a doua pahare de astfel de bauturi, zilnic, pentru a preveni maladia Alzheimer si a ne imbunatati memoria cu 20%.

Efectele nocive ale bauturilor carbogazoase. 7 motive ca sa renunti la ele 

Specialistii de la Universitatea Glasgow Caledonian sunt de parere ca aceste bauturi pot fi de folos atat persoanelor in varsta care sufera de pierderi scurte de memorie, cat si tinerilor care invata pentru examene.

furie cortizol jocurile video pierdem i n greutate durerea andrenalina
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1644 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020799 (s)