News Flash:

7 obiceiuri care iti afecteaza imunitatea

6 Februarie 2012
2643 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca ai o imunitate scazuta ar trebui sa iti verifici obiceiurile. Stilul de viata are o influenta foarte mare asupra imunitatii. Iata cateva obiceiuri care iti afecteaza imunitatea: 

1. Consumul exagerat de dulciuri
Consumul a 100 grame de zahar (echivalentul a doua cutii de suc) reduce abilitatea celulelor albe de a omori bacteriile cu 40%. Efectul de inhibare a imunitatii apare la mai putin de 30 de minute dupa ingerare si poate dura pana la 5 ore. Consumul de carbohidrati complecsi sau de amidon nu are nici un efect asupra imunitatii.

7 alimente care iti intaresc imunitatea   

2. Excesul de alcool
Prea mult alcool poate afecta sistemul imunitar in doua feluri. In primul rand, produce o deficienta nutritionala generala si priveaza organismul de nutrienti importanti ce stimuleaza imunitatea. In al doilea rand, alcoolul, ca si zaharul, are proprietatea de a inhiba celulele albe sa omoare germenii.

Doze foarte mari de alcool nu le permit celulelor albe sa se inmmulteasca, sa actioneze asupra potentialelor celule canceroase si reduce capacitatea macrofagelor sa produca factorii de necroza tumorala. O singura bautura nu are efect asupra sistemului imunitar, dar trei sau mai multe sigur au. Imunitatea este invers proportionala cu cantitatea de alcool consumata. O cantitate ce poate produce intoxicatie cu alcool va afecta si imunitatea.

7 remedii naturiste care va cresc imunitatea 

3. Fumatul
Tigarile nu doar cresc riscul de cancer pulmonar ci, de asemenea, slabesc sistemul imunitar. Exista mii de toxine prezente in fumul de tigara, care pot afecta celulele sistemului imunitar din organism, fie prin alterarea functiei lor corespunzatoare, sau modificarea numarului de celule imunitare. Acest lucru explica de ce fumatorii sunt mai sensibili la conditiile severe respiratorii, cum ar fi astmul, bronsita si chiar pneumonia.

4. Nu dorm suficient
Este important sa va odihniti suficient printr-un somn de noapte bun pentru a permite sistemului imunitar sa functioneze corect. Cand dormi, corpul tau este capabil sa restabileasca si sa alimenteze cu combustibil functiile sale naturale, inclusiv a sistemului imunitar. Limitarea orelor de somn creste riscul de infectii si alte afectiuni grave cum ar fi: boli cardiovasculare, hipertensiunea arterial, diabetul si obezitatea.

5. Nu bei suficienta apa
Apa  ajuta functionarea in bune conditii a organismului, inclusiv a sistemului imunitar. Aceasta are capacitatea de a elimina orice toxine daunatoare.

6. Prea mult sport
In timp ce exercitii fizice moderate pot ajuta sistemul imunitar, studiile au aratat ca antrenamentele intense afecteaza negativ sistemul imunitar.  

7. Surplusul de kilograme
Obezitatea slabeste sistemul imunitar. Afecteaza capacitatea globulelor albe de a se inmulti, scade astfel productia de anticorpi  si intarzie vindecarea unei infectii. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

imunitate scazuta fumatul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1500 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022295 (s)