News Flash:

7 mituri despre diete contrazise de stiinta

21 Iulie 2016
648 Vizualizari | 0 Comentarii
Dorinta de a ne incadra in normele de greutate ideale ramane vesnica, dar, cu toate acestea, nu toate informatiile legate de diete sunt fundamentate. Iata cateva mituri despre dieta contrazise de stiinta:

Dietele lipsite de grasimi slabesc
Prin anii 80 erau recomandate regimuri alimentare cu un continut scazut de grasimi. Recent s-a constatat ca aceste recomandari au condus la cresterea obezitatii si a cazurilor de diabet.

Cercetatorii au dovedit ca mentinerea bunei sanatati a organismului este conditionata de prezenta in alimentatie a grasimilor. Aceasta este esentiala pentru buna functionare a creierului, inimii, pielii si a altor organe importante, precum si pentru absortia mai multor vitamine. Digestia grasimilor suprima secretia ghrelinului, hormonul care ne face sa simtim foamea, este mentionat intr-un studiu publicat in Jurnalul American de Fiziologie, Endocrinologie si Metabolism, in 2005. O cantitate moderata de grasimi poate reduce indicele glicemic al unei mese, satisfacand foamea mai mult timp.

Grasimile care te ajuta sa slabesti

Batoanele energetice satisfac foamea
Mai toate aceste produse fac parte din categoria alimentelor procesate, care sunt extrem de usor de asimilat. S-a constatat ca folosirea acestor batoane incurajeaza lenevirea, conserva energia si conduc in final la cresterea in greutate.
Alimentele integrale in schimb, au nevoie de o energie mare pentru a fi asimilate, explicand pierderea in greutate pentru cei care le consuma.

Pacaleste-ti foamea cu seminte
A inlocui mesele principale cu obiceiul de a rontai diferite seminte poate genera si el acumularea de calorii suplimentare. Mancatul frecvent al unui pumn de migdale, piureuri de banane, soia, etc, se vor vedea in timp pe talia unei persoane.
Obiceiul acestor mici gustari, de altfel compuse din alimente extrem de benefice pentru sanatate, determina o dezorientare a organismului de la momentul adevaratei senzatii de foame.

"Cand mancam continuu, la orice ora si oriunde, ne formam un reflex de recompensa in loc sa raspundem nevoilor firesti de foame ale corpului nostru", spune Dr. David Kessler, comisar FDA.

Seminte care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica

Consumul de grasimi saturate genereaza celulita
E adevarat ca celulita este stocarea de grasime in piele, dar este un tesut diferit de cel adipos din organism. Excesul de calorii este cauza oricarui exces de grasime corporala, indiferent daca aceste calorii provin din slanina, gogosi sau morcovi. Studiile de pana acum au oferit o imagine extrem de daunatoare asocierii in alimentatie a grasimilor saturate cu cele trans.

Daca grasimile trans sunt cu adevarat nocive, cele saturate gasite in majoritatea cazurilor in produsele de origine animala indeplinesc mai multe functii importante, cum ar fi metabolismul calciului si omega 3, stimularea sistemului imunitar si protejarea organelor de boli. Iar in cantitati mici poate contribui chiar si la rezultatele pozitive ale unei diete.

Oamenii de stiinta sugereaza un consum maxim de 20 de grame din aceste grasimi pe zi si o treime din aportul total de grasimi recomandat.

Puteti manca orice atata timp cat faci sport
Exercitiile fizice nu sunt o modalitate foarte eficienta de a pierde in greutate, spun cercetatorii. "Cantitatea de exercitii fizice necesara pierderii unui singur kilogram, in cazul in care dieta nu este regandita, este mai mare decat orice efort fizic pe care majoritatea oamenilor il pot face" declara Susan Carnell de la Universitatea Columbia.

Asta nu inseamna sa nu mai faceti miscare. Rolul exercitiilor fizice este de neinlocuit in protectia creierului, inimii si a sistemului osos, iar combinat cu o dieta adecvata ajuta la mentinerea greutatii ideale si reglarea apetitului.

Berea face burta
Alcoolul poate fi incadrat intr-o categorie distincta. El este o sursa ascunsa de calorii. Un gram de alcool contine 7 calorii fata de 9 continute de un gram de grasime sau numai 4 calorii cat se gasesc intr-un gram de zaharuri simple.

Aceasta a fost constatarea specialistilor in urma unui studiu de 13 ani facut pe 19.220 de femei din SUA. Studiul a fost publicat in 2010 in numarul din martie al revistei Archives of Internal Medicine.

Folosirea sucurilor detoxifiante, de fructe sau alte bauturi sanatoase
"Corpurile noastre interpreteaza astazi ca mai putin calorice bauturile decat alimentele solide"spune Caroline Apovian, un cercetator al fenomenului obezitatii de la Universitatea din Boston.

Mai multi specialisti considera ca bauturile cu zahar contribuie la cresterea in greutate. Sucurile, piureurile si alte bauturi sanatoase pacalesc contoarul de calorii al organismului, facand greu de stapanit cresterea in greutate.

Bauturile dietetice la randul lor, prin folosirea indulcitorilor artificiali cresc mai mult sansele de a deveni supraponderal, asa cum se afirma intr-un studiu publicat in revista Obezitatea din 2008. Explicatia consta in faptul ca acesti indulcitori artificiali determina cresterea pofetei de a consuma alimente dens-calorice. Parerile sunt impartite, cert este ca-i mai sigur sa consumati apa.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

greutate ideale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1895 (s) | 34 queries | Mysql time :0.036330 (s)