News Flash:

7 masuri care previn accidentul vascular

23 Decembrie 2011
8278 Vizualizari | 0 Comentarii
Uleiul de masline te ajuta sa previi accidentul vascular

Modificarea stilului de viata poate scadea riscul de accident vascular cerebral, mai ridicat la femeile aflate la varsta a doua. Unul din factorii de risc pentru atacul cerebral este depresia, femeile fiind cu 70% mai predispuse acestei boli psihice decat barbatii. Iata cateva masuri care previn accidentul vascular, potrivit Prevention:

1. Mergeti 20 de minute pe zi chiar daca trebuie sa va impartiti timpul intre serviciu, copil si pregatirea mesei. Aceasta masura scade riscul de atac vascular cerebral cu 30%, potrivit unui studiu realizat pe 40.000 de femei, pe o perioada de 12 ani. Procentul poate ajunge si la 40% daca mersul este unul alert.

2. Faceti diferenta intre depresie si tristete. Depresia creste cu 29% riscul de a face accident vascular cerebral, arata un studiu realizat pe mai mult de 80.000 de femei. De ce? Femeile deprimate sunt mai tentate sa fumeze mai mult, sa se ingrase si sa faca mai putin sport. In plus, probabilitatea ca ele sa sufere de afectiuni nediagnosticate, precum hipertensiune si diabet, este mai mare, ceea ce creste riscul de atac cerebral.

Vorbiti cu medicul vostru daca aveti o dispozitie proasta prelungita, daca sunteti anxioasa, irascibila, epuizata sau daca v-ati pierdut interesul pentru activitati pe care le faceati de obicei cu placere. Alte simptome ale depresiei mai sunt imposibilitatea de a va concentra si de a dormi, lipsa poftei de mancare si gandurile de suicid.

3. Dormiti sapte ore pe noapte. Mai multe de zece ore de somn pe noapte poate creste riscul de accident cerebral cu pana la 63%. Daca sforaiti, sunteti de doua ori mai predispus la a dezvolta sindrom metabolic, ceea ce creste de asemenea riscul de atac cerebral, boli de inima sau diabet.

4. Consumati ulei de masline. Folosit in salate si la prepararea altor mancaruri, uleiul de masline scade riscul de atac cerebral. Un studiu francez realizat pe mai mult de 7.600 de francezi cu varsta de peste 65 de ani a aratat ca la cei care consuma in mod regulat ulei de riscul de atac cerebral era mai scazut cu 40%.

5. Mancati cartofi dulci. Acestia contin potasiu, mineral care reduce cu 20% riscul de a face atac cerebral. Dieta care contine potasiu mai include banane, tomate, peste si lactate.

6. Gestionati-va bine furia. Persoanele nervoase si agresive au un risc mai mare de a face accident cerebral, se arata intr-un studiu publicat in revista Hypertension.

7. Atentie la palpitatii, cu atat mai mult daca sunt insotite de intreruperi de respiratie si dureri in piept, semne ale fibrilatiei atriale, o tulburare de ritm cardiac ce creste riscul de atac cerebral de cinci ori.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1494 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020335 (s)