News Flash:

7 lucruri pe care le poti face pentru a preveni un accident vascular cerebral

18 Iulie 2016
1080 Vizualizari | 0 Comentarii
Odata cu inaintarea in varsta creste si riscul de a avea un accident vascular cerebral (AVC), prin agravarea afectiunilor precum ateroscleroza, hipertensiunea arteriala sau diabetul. In egala masura contribuie si istoricul medical familial.
Timpul nu poate fi oprit, iar istoricul familial nu poate fi schimbat, insa, potrivit medicilor de la Harvard Medical School, riscul de accident vascular cerebral poate fi prevenit prin controlul factorilor de risc.

Acccidentul vascular cerebral. Vezi 3 semne care te ajuta sa recunosti un posbil AVC

"Cunoasterea ofera putere. Cunoscand factorii ce predispun la un risc mai mare de accident vascular cerebral, putem lua masurile necesare pentru a atenua efectele acestui risc", sustine dr. Natalia Rost, profesor de neurologie la Harvard Medical School si director asociat al Serviciului de Accident vascular cerebral acut la Massachusetts General Hospital.

5 motive pentru care poti face oricand un accident vascular cerebral

Cum prevenim accidentul vascular cerebral
1. Redu valorile tensiunii arteriale!
Tensiunea arteriala crescuta reprezinta un factor de risc important, crescand de doua pana la patru ori riscul de accident vascular cerebral in cazul in care valorile tensiunii arteriale nu sunt tinute sub control.

"Tensiunea arteriala crescuta este cel mai mare factorde risc pentru accidentul vascular cerebral, atat la barbati, cat si la femei. Monitorizarea tensiunii arteriale si reducerea valorilor, in cazul in care acestea sunt ridicate, reprezinta cei mai buni pasi pe care femeile ii pot lua pentru sanatatea lor vasculara", explica dr. Natalia Rost.

Tinta ideala: Mentinerea unei tensiunii arteriale mai mica de 120/80. Pentru anumite persoane un obiectiv mai putin agresiv (140/90) poate fi mai potrivit. Iata ce trebuie sa faci pentru a tine sub control tensiunea arteriala:

Redu cantitatea de sare sub 1.500 de mg pe zi (aproximativ o jumatate de lingurita)
Evita alimentele bogate in colesterol, cum ar fi burgerii, branza si inghetata
Mananca 4 - 5 cesti de fructe si legume in fiecare zi, o portie de peste de 2-3 ori pe saptamana si mai multe portii zilnice de cereale integrale si lactate cu un continut scazut de grasimi.
Creste numarul exercitiilor fizice - cel putin 30 de minute de activitate pe zi, chiar mai mult, daca este posibil
Renunta la fumat
Nu intrerupe tratamentul de hipertensiune

Test pentru evaluarea riscului de accident vascular cerebral

2. Slabeste!
Obezitatea si complicatiile sale (inclusiv hipertensiunea arteriala si diabetul zaharat), cresc riscul de a suferi un accident vascular cerebral. Daca esti supraponderal, pierderea in greutate a 4,5 kg poate avea un impact real asupra riscului de accident vascular cerebral.

Tinta: Mentine indicele de masa corporala (IMC) la 25. Poti atinge acest obiectiv, astfel:
Consuma intre 1.500 si 2.000 de calorii pe zi - in functie de nivelul de activitate si valoarea IMC-ului
Practica mai mult sport in fiecare zi - poti alege sa mergi mai mult pe jos, sa mergi cu bicicleta sau sa joci tenis

3. Mai multa miscare
Exercitiul fizic ajuta la pierderea in greutate si la scaderea tensiunii arteriale. In plus, reduce riscul de accident vascular cerebral independent de obezitate si hipertensiune.

Tinta: Practica miscare moderata timp de cel putin cinci zile pe saptamana. Sugestii pentru o viata mai activa:
Fa o plimbare prin cartier in fiecare dimineata, dupa micul dejun
Mergi la un club de fitness cu prietenii
In timpul exercitiilor incearca sa cresti ritmul pana cand incepi sa respiri mai greu, dar poti inca vorbi in timp ce faci miscare (aceasta inseamna ca faci un efort moderat)
Alege sa urci pe scari si nu cu liftul, atunci cand se poate
Daca nu ai la dispozitie 30 de minute pentru a face exercitii, poti opta pentru sesiuni a cate 10 - 15 minute, de cateva ori pe zi

4. Consuma alcool cu moderatie!
Consumul moderat de alcool poate reduce riscul de accident vascular cerebral, pana la un anumit punct. "Studiile arata ca, daca bei aproximativ un pahar de alcool pe zi, poti reduce riscul de AVC. Daca incepi sa bei mai mul de 2 pahare pe zi, riscul creste brusc", sustine dr. Rost.

Controleaza consumul de alcool:
Bea un pahar de alcool pe zi
Alege vinul rosu, deoarece contine resveratrol, o substanta care protejeaza inima si creierul
Ai grija la dimensiunile paharului. O bautura de dimensiuni standard inseamna 150 ml de vin, 350 ml de bere, 45 ml tarie

5. Trateaza fibrilatia atriala!
Fibrilatia atriala se caracterizeaza prin batai neregulate ale inimii, care determina formarea cheagurilor de sange la inima. Aceste cheaguri pot merge apoi la creier, producand accidentul vascular cerebral.

Fibrilatia atriala trebuie luata in serios:
Consulta medicul cardiolog daca ai simptome, cum ar fi palpitatii sau dificultati in respiratie
Este posibil sa fie nevoie sa iei anticoagulante, precum aspirina sau warfarina, pentru a reduce riscul de accident vascular cerebral.

6. Tine diabetul zaharat sub control!
Glucoza din sange deterioreaza in timp vasele de sange, conducand la aparitia cheagurilor de de sange.
Tinta: Mentine glicemia sub control:
Monitorizeaza glicemia urmand indicatiile medicului diabetolog
Ajuta-te de dieta, miscare si medicamente, pentru a mentine glicemia in intervalul recomandat

7. Renunta la fumat!
Fumatul accelereaza formarea de cheaguri de sange. Ingroasa sangele si creste risacul de acumulare a placii in artere.
Renuntarea la fumat este una dintre cele mai importante schimbari ale stilului de viata:
Alege impreuna cu medicul cea mai potrivita metoda de a elimina fumatul
Foloseste pastile sau plasturi cu nicotina
Apeleaza la consiliere medicala
Nu te da batut. Cei mai multi fumatori au nevoie de mai multe incercari pentru a renunta definitiv la fumat. Fiecare incercare te va aduce cu un pas mai aproape de succes.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

diabetul slabeste
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1540 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014361 (s)