News Flash:

7 legume si fructe care isi pastreaza gustul si dupa congelare

19 Iulie 2015
2093 Vizualizari | 0 Comentarii
Atunci cand vrei sa congelezi fructe si legume trebuie sa fii atenta ce alegi pentru ca nu toate isi pastreaza gustul dupa decongelare. Exista insa fructe si legume care isi mentin o buna parte din dulceata si gustul minunat pe care il au in varianta proaspata, pastrand in acelasi timp si o cantitate considerabila de antioxidanti si nutrienti esentiali.
Iata cateva fructe si legume bune de congelat, care isi pastreaza gustul dupa decongelare:

Afine

Foarte bogate in vitaminele C, E, niacina si acid folic, afinele sunt sarace in calorii - o cana de afine contine 84 calorii, 3,6 grame fibre si o cantitate mare de antioxidanti. Catechinele, substantele continute de afine, sprijina procesul de slabire, in special in zona abdomenului. Afinele ard grasimile si scad nivelul de colesterol "rau", contribuind la intinerirea pielii prin productia de colagen.

Cirese

Ciresele contin vitaminele A, B, C, E si mineralele magneziu, fosfor, zinc, fier, mangan, calciu si potasiu. Ciresele sunt o sursa de antioxidanti puternici, ajutand la tratarea unor afectiuni precum constipatia sau reumatismul. O substanta pe care o contin ciresele si care poarta numele de antocianina este esentiala pentru reducerea inflamatiei, a grasimii abdominale si la eliminarea colesterolului.

Cum se congeleaza corect legumele pentru iarna

Mure

Sunt la randul lor pline de vitamine si antioxidanti, sunt folosite ca remedii pentru diferite afectiuni si, nu in ultimul rand, sunt dulci si foarte gustoase. O cana de mure contine 8 g fibre si 60 calorii, deci sunt perfecte la dieta. Murele ajuta la reducerea degradarii celulelor din muschi, fenomen normal in timpul antrenamentelor, care duce mai departe la oboseala musculara.

Mango

Fructul de mango este si el foarte bogat in vitaminele C si B6, cele doua fiind foarte importante in producerea de hemoglobina. Compusii pe care ii contin aceste fructe fac oxigenul sa circule in organism pentru pastrarea nivelului de energie optim. In plus, mango contine antioxidanti care impiedica dezvoltarea celulelor canceroase.

Spanac

Spanacul este cunoscut in intreaga lume pentru calitatea lui de a regenera sistemul digestiv. Spanacul ajuta la cresterea musculara si poate fi mancat in stare naturala. O portie de 100 g spanac crud poate contine, pe langa vitaminele A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, K, E, PP, si 510 mg sodiu, 5 mg fier, 37 mg magneziu, 49 mg calciu, 375 mg potasiu, si o cantitate considerabila de antioxidanti.

Este bine sa-l combini cu mancaruri care ajuta la asimilarea fierului in organism, ca pestele, broccoli, portocalele sau carnea fara grasimi.

Morcovi

Morcovii au proprietati energizante, mai ales cand sunt consumati sub forma de suc, eliminand starea de oboseala permanenta specifica sezonului rece. Morcovii congelati isi pastreaza si proprietatile digestive, au efecte diuretice benefice, ajutand la echilibrarea tranzitului intestinal.

Mineralele care se gasesc in morcovi contribuie la distrugerea bacteriilor din cavitatea orala. Vitamina A si beta-carotenul sprijina vederea, iar potasiul reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

Conopida

Aceasta leguma ajuta la reducerea aparitiei cancerului de prostata si de colon. Acest lucru se datoreaza vitaminei C, care sprijina imunitatea. Este o leguma cu o cantitate mica de calorii, bogata in potasiu si foarte satioasa . Este o alternativa perfecta la mancarurile bogate caloric.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afine cirese mure mango spanac morcovi conopida
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1525 (s) | 23 queries | Mysql time :0.042638 (s)