News Flash:

7 fructe si legume care previn cancerul si bolile de inima

27 Aprilie 2011
5091 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Kiwi
Fructul are de doua ori mai multa vitamina C decat portocalele, mai multe fibre decat marul si "bate" bananele la potasiu. Fitonutrientii din kiwi protejeaza impotriva bolilor de inima, cancerului si infectiilor respiratorii. Kiwi "subtiaza" sangele in mod natural si previne blocarea vaselor, exact ca aspirina, dar fara efecte adverse. Nutritionistii recomanda, zilnic, unul-doua fructe cat mai coapte. 

2. Cirese 
Studiile au demonstrat ca acidul elagic si quercetina, doua substante din cirese, inhiba evolutia tumorilor si chiar distrug celule canceroase. Antocianina reduce inflamatia si scade riscul de guta, boli de inima si chiar cancer de colon, spun cercetatorii. Chiar si congelate, isi pastreaza toti nutrientii.

3. Fasolea
Fasolea scade colesterolul "rau", regleaza glicemia si ajuta digestia. "Fasolea contine toti nutrientii din carne, cereale integrale si fructe, adica proteine, fibre, antioxidanti. Contine magneziu, potasiu, vitaminele B1, B2 si K, care mentin sanatatea inimii", sustine prof.dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. 

Femeile care consuma cel putin doua portii de fasole pe saptamana au un risc cu 24% mai mic de a face cancer la san, spun cercetatorii de la "Harvard School of Public Health". Alte studii au aratat ca fasolea reduce riscul de diabet, hipertensiune si cancer de colon. Contine triptofan, care taie pofta de mancare, regleaza somnul si aduce buna dispozitie. 

4. Ceapa 
Contine enzime care lupta impotriva cancerului de prostata, esofagian si de stomac. "Ceapa contine sulfiti, care scad colesterolul si peptide, care cresc rezistenta oaselor", explica prof.dr. Mencinicopschi. Pentru a beneficia de proprietatile terapeutice ale acesteia, medicii recomanda una pe zi. Cruda sau sotata isi pastreaza cel mai bine proprietatile.

5. Morcovul
Este o sursa excelenta de antioxidanti, acestia fiind asociati cu un risc scazut de cancer de vezica urinara, cancer de prostata, cervical, colorectal si esofagian.

6. Spanacul
Spanacul protejeaza impotriva bolilor oftalmologice, tine creierul in priza si este "scut" impotriva cancerului de colon, prostata si mamar. In plus, regleaza tensiunea arteriala, inflamatia si mentine inima sanatoasa. Contine cantitati mari de nutrienti: vitamina K, calciu, vitamina A si C, B12, magneziu si fier. Vitamina K ajuta la fixarea calciului in oase si previne osteoporoza sau alte boli osoase. 

Luteina, o alta substanta care se gaseste in spanac, dreneaza colestrolul de pe vasele de sange si previne atacul cerebrovascular. Poate fi consumat in tocanite sau crud, in salate.

7. Broccoli
Un bol de broccoli asigura 200% din doza zilnica recomandata de vitamina C, aproape la fel de multa vitamina K si jumatate din doza zilnica recomandata de vitamina A. In plus, contine de doua ori mai multe proteine decat carnea. Broccoli distruge bacteriile care provoaca ulcer si gastrite, iar fito nutrientii neutralizeaza factorii cancerigeni. Studiile au aratat ca previne cancerul esofagian si cancerul gastric si ca reduce cu 20% riscul cardiac. Fiert sau sotat isi mentine cel mai bine proprietatile.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

kiwi cirese antocianina fasolea triptofan ceapa morcovul spanacul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1735 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021138 (s)