News Flash:

7 alimente pentru ameliorarea sindromului premenstrual

17 August 2011
2330 Vizualizari | 0 Comentarii

Problemele hormonale din timpul ciclului menstrual pot fi tratate cu medicamente, insa acestea au adesea efecte secundare la fel de neplacute. Iata cateva alimente care te diminueaza simptomele sindromului premenstrual:

1. Iaurt
Cresterea consumului de calciu are efecte benefice in atenuarea crampelor menstruale, au demonstrat cercetatorii americani de la spitalul St. Luke's-Roosevelt. 

Efectele prostaglandinelor, acizi grasi ce produc spasmele uterine dureroase, sunt atenuate semnficativ de un consum ridicat de calciu, care relaxeaza muschii. Cu un pahar de iaurt pe zi, vei avea tot necesarul de calciu pentru prevenirea crampelor menstruale. 

6 sfaturi pentru ameliorarea sindromului premenstrual

2. Cartofi copti
Cand hormonii afecteaza productia de serotonina, starea ta devine din ce in ce mai schimbatoare si poti trece cu usurinta de la calm la iritare. Cercetatorii au demonstrat efectul benefic al aminoacidului triptofan, prezent in cantitati mari in cartofi, asupra productiei de serotonina, ce reduce iritabilitatea. 

Un cartof copt mancat zilnic in perioadele de iritabilitate te poate ajuta sa fii mai calma timp de pana la 6 ore. 

3. Legume
In timpul menstruatiei, riscul de a suferi migrene creste cu pana la 71% si acestea pot fi mai severe decat in alte perioade. 

Adaugand in dieta ta zilnica doua cesti mari de legume, vei reduce atat intensitatea durerilor, cat si frecventa lor. Efectele se fac simtite cu adevarat dupa ce ai facut "cura de legume" timp de trei luni. 

Exercitii care te ajuta sa ameliorezi sindromul premenstrual

4. Nuci si migdale
Variatiile in nivelul de estrogen din sange duc la balonare, care afecteaza lunar pana la 60% dintre femei. Cu o jumatate de ceasca pe zi de nuci sau migdale, poti scadea nivelul balonarii cu pana la jumatate, sustin cercetatorii de la UCLA. Acidul alfa linoleic, prezent in toate tipurile de nuci te va ajuta sa retii mai putine lichide. 

5. Cereale integrale
Vitamina B, mineralele si carbohidratii din cerealele integrale, sunt elemente absolut esentiale pentru productia de dopamina, endorfina si oxitocina din creier, substante necesare pentru prevenirea depresiei. 

Evita dietele sarace in carbohidrati in perioada ciclului menstrual. Daca mananci cereale integrale de trei ori pe zi, riscul de despresie scade pana la jumatate. 

6. Apa minerala
Deficienta de magneziu este principala cauza a durerilor din zona pelviana, asociate ciclului menstrual. 

Apa minerala bogata in magneziu iti ajuta muschii sa se relaxeze si reduce inflamarea. Deoarece continutul de magneziu din legume si fructe variaza in functie de solul in care au crescut, cea mai sigura cale de a-ti asigura necesarul zilnic este sa bei doua pahare de apa minerala. 

7. Carne de vita
Cand menstruatia este abundenta, corpul pierde din necesarul de fier, iar anemia slabeste vasele sanguine din uter amplificand acest fenomen. 

In trei luni, cu doar 115 grame de carne de vita zilnic, necesarul tau de fier va fi asigurat, iar ciclul va fi mai usor. Daca vrei sa eviti carnea, combina cerealele integrale cu citrice sau fructe de padure. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

iaurt cartofi copti legume nuci si migdale cereale integrale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1669 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022109 (s)