News Flash:

7 alimente considerate sanatoase care iti pot face rau

7 Martie 2012
3133 Vizualizari | 0 Comentarii

De cate ori ti s-a intamplat sa mananci un lucru crezand ca este sanatos si ulterior sa afli ca, in realitate, nu-ti aduce niciun serviciu, dimpotriva. Dieteticieni de renume din New York, Lauren Antonucci si Lisa Moskovitz, au mentionat pentru Livestrong, cateva alimente considerate sanatoase care iti pot face rau:

1. Batoanele proteice
Batoanele proteice sunt in principiu bomboane umplute cu vitamine si alti nutrienti. Par sa fie alternative sanatoase pentru gustarile obisnuite, dar contin de doua ori mai multe grasimi si carbohidrati decat o briosa cu ciocolata. Pentru a te feri de acest exces de calorii, cauta batoane care sa aiba mai putin de 180 de calorii si 5 grame de grasimi si sa-ti ofere cel putin 5 grame de fibre.

2. Fructe uscate
Cu mai mult de 100 de calorii pe un sfert de cana, fructele uscate pot fi periculoase pentru silueta ta. Mai degraba alege-le pe cele proaspete sau congelate, astfel incat sa poti consuma o cantitate mai mare si sa simti senzatia de satietate mai repede.

3. Iaurtul din comert
Iaurtul este in principiu o sursa buna de calciu si vitamina D, dar multe firme adauga zahar si grasimi care il fac mai periculos decat o gogoasa, asa ca mica ta gustare sanatoasa se transforma intr-o bomba cu ceas. Alege variantele cat mai simple cu putinta in locul celor indulcite sau cufructe si citeste pe cutie valorile, astfel incat sa aiba cat mai putini carbohidrati.

4. Untul de arahide cu continut sarac de grasimi
Atunci cand producatorii extrag grasimea din untul de arahide, o inlocuiesc cu zahar. Drept rezultat, numarul caloriilor ramane acelasi, numai ca are de doua ori mai multi carbohidrati. Este mai bine sa ramai la varianta nemodificata si sa mananci mai putin. Oricum aceasta iti confera mai repede senzatia de satietate.

5. Briosele cu tarate
Acestea trebuie privite mai degraba ca o gustare decadenta decat ca una sanatoasa, avand mai mult de 400 de calorii si pana la 15 grame de grasimi pe portie, majoritatea acestora venind din zahar si faina rafinata. 

6. Sos de salata fara grasimi
Daca vrei sa ai grija de presiunea sanguina, este bine sa stai departe de acest ingredient, caci contine cam 500 de mg de sodiu in 2 linguri, fapt ce iti va creste instantaneu tensiunea. Mai bine iti faci singur un sos din otet balsamic, suc de lamaie, ulei de masline, mustar, turmeric si alte mirodenii care iti plac si stai departe de variantele gata preparate de pe rafturile magazinelor.

7. Burgeri sau chiftelute de curcan
Multi oameni cred ca atunci cand comanda preparate din care de curcan fac o alegere sanatoasa. Teoretic asa si este, insa, practic, un astfel de burger de la restaurant are cam 600 de calorii si 30 de grame de grasime, asta fara sa se puna la socoteala sosurile sau garniturile de care este insotit. Incearca sa limitezi pe cat posibil cantitatea.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

batoanele proteice fructe uscate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1638 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020982 (s)