News Flash:

7 alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta femeilor

3 Martie 2011
3381 Vizualizari | 0 Comentarii

Hrana cat mai variata si cat mai sanatoasa, de asta are nevoie organismul uman pentru a functiona cat mai bine. Potrivit unor cercetari, anumite alimente sunt mai potrivite pentru femei, pentru ca nutrientii continuti micsoreaza riscurile unor boli. Iata cateva alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta femeilor, potrivit Cookinglight.com:

1. Rosiile
Mai multe studii au aratat ca alimentele bogate in licopen, printre care se numara si rosiile, pot juca un rol important in tinerea departe a cancerelor de san si cervical. In plus, rosiile sunt bune si pentru sanatatea inimii. Un studiu care a inclus aproximativ 40.000 de femei a aratat ca licopenul si alte fitochimicale consumate in preparate cu ulei pot proteja impotriva bolilor cardiovasculare. 

Influenta licopenului in organism 

Rosiile previn atacul cerebral si ateroscleroza 

 2. Semintele de in
Acestea au trei potentiale beneficii: acizi grasi omega 3, fibre si lignani (compusi care lupta cu mai multe boli). Potrivit unui studiu, 40 de grame de seminte zdrobite pot elimina bufeurile, iar mai multe cercetari au sugerat ca acestea pot diminua nivelul colesterolului "rau" (LDL) si al trigliceridelor. Iar semintele maro sau aurii pot juca un rol chiar si in combaterea cancerului la san.

Cum ne tratam cu in
 

Insa, in cazul in care esti insarcinata sau alaptezi este indicat sa eviti semintele de in, deoarece nu au fost realizate suficiente studii in domeniu. Doza potrivita: 1-2 lingurite de seminte de in pe zi, dar nu intregi, deoarece sunt mai greu de digerat. 

3. Varza Kale
Desi la noi se gaseste mai greu, varza Kale este un aliment bun pentru femei in special datorita antioxidantilor precum luteina, care protejeaza ochii. La acestia se adauga si vitamina C, calciu si vitamina K, de care organismul se pare ca are nevoie pentru a activa o proteina din oase care protejeaza impotriva osteoporozei.

Doza potrivita: avand in vedere ca o ceasca de varza Kale gatita are aproximativ 36 de calorii, nu prea sunt limite. 

Varza Kale stopeaza inmultirea celulelor canceroase 

7 boli prevenite prin consumul de varza 

4. Somonul
Acizii grasi omega 3 care se gasesc din belsug in somon aduc beneficii oricarei persoane, insa femeilor indeosebi. Studiile arata ca grasimile din aceasta specie de peste gras pot ajuta la indepartarea depresiei post-natale, mai ales daca femeia gravida consuma mai mult somon in al treilea trimestru de sarcina. In plus, acizii omega 3 sunt esentiali pentru dezvoltarea creierului si a sistemului nervos central ale fatului si, mai mult, ajuta si la mentinerea sanatatii inimii. 

Doza potrivita: doua portii de somon (sau alt peste gras), de aproximativ 120 de grame, pe saptamana. 

5. Sucul de merisor
Acesta este recomandat pentru tratarea infectiilor tractului urinar, datorita antioxidantilor numiti proantocianine, care impiedica bacteriile sa se instaleze pe peretii vezicii urinare, unde se pot multiplica, in acest fel cauzand o agravare a infectiei sau chiar determinand aparitia infectiei. 

Merisoarele previn infectiile tractului urinar 

Doza potrivita: aceasta variaza, insa este important sa consumi suc 100%, neindulcit, pentru a evita excesul de zahar (o ceasca are cam 60 de calorii). 

6. Iaurtul simplu
Acesta ofera o cantitate dubla de proteine comparativ cu majoritatea celorlalte tipuri de iaurt. Nivelul scazut de carbohidrati (7 grame fata de 25 de grame la iaurturile cu fructe) ajuta la mentinerea glicemiei cat mai constanta. 

Iaurtul combate respiratia urat mirositoare. Vezi si care sunt cateva cauze ale aparitiei halenei 

In plus, in ceea ce priveste proteinele, studiile indica faptul ca un nivel ridicat de proteine (30% din totalul zilnic de calorii) ajuta femeile sa slabeasca, sa isi mentina masa musculara si le ajuta sa imbatraneasca mai sanatos. Institutul de Medicina sugereaza un consum de 0,8 grame de proteine la fiecare kilogram din greutatea corporala. 

Totul despre proteine 

7. Nucile
Potrivit unui studiu, doar 56 de grame de nuci consumate zilnic au ajutat la intarzierea dezvoltarii cancerului la san si au incetinit cresterea tumorilor la soareci. Nucile sunt o sursa vegetala de acizi omega 3 si contin si fitosteroli (un tip de antioxidanti). 

Nucile si beneficiile asupra sanatatii 

Miezul de nuca reduce riscul cancerului si al bolilor de inima 

Doza potrivita: fiind destul de bogate din punct de vedere caloric, indicat ar fi sa mananci cam 10 nuci, adica aproximativ 30 de grame, ceea ce inseamna 185 de calorii.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

rosiile licopen lignani varza kale luteina somonul proantocianine
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1584 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020364 (s)