News Flash:

7 alimente care iti reduc densitatea osoasa

28 Ianuarie 2011
5477 Vizualizari | 0 Comentarii
Cafeaua in exces va consuma calciul din organism

Calciul si vitamina D sunt ingredientele principale ale unor oase puternice, iar mancarea pe care o consumati poate influenta sanatatea scheletului. Anumite alimente si nutrienti reduc densitatea osoasa, crescand astfel riscul osteoporozei.

De unde ne procuram doza zilnica de calciu  

1. Proteinele in exces
Oasele puternice au nevoie de proteine, insa ce-i prea mult strica. Proiteina in exces produce sulfati, care favorizeaza reducerea calciului din oase. Asta se intampla mai ales in cazul consumului de prea multa proteina animala, mai periculoasa decat cea vegetala. 

Intr-un studiu efectuat de Harvard Medical School, 116.686 femei au fost urmarite timp de 10 ani. S-a constatat ca riscul femeilor de a-si fractura oasele era mai mare la cele care consumau carne rosie de 5 ori pe saptamana decat la cele care consumau o data pe saptamana.

2. Bauturile care contin cafeina
Potrivit unui studiu realizat recent in Suedia, pe femei intre 40 si 76 ani, cele care beau 330 miligrame de cafeina pe zi sau mai mult - echivalentul a 4 cesti de cafea - au prezentat un risc ridicat de fracturi. Acest risc se amplifica in cazul femeilor care nu isi alimenteaza organismul cu calciu. 

Cercetatorii nu au gasit o asociere intre consumul de ceai si producerea fracturilor, probabil datorita faptului ca o ceasca de ceai contine doar jumatate din cafeina continuta de o ceasca de cafea.

In cadrul altei cercetari s-a masurat densitatea osoasa a coloanei si soldurilor pentru 1.413 femei si 1.125 barbati, luandu-se in considerare si rata de consum a sucurilor. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca bauturile de tip cola si cele dietetice (dar nu si celelalte bauturi carbo-gazoase) ajuta la degenerarea oaselor, si asta nu numai din cauza cafeinei, dar si a fosforului. 

3. Excesul de vitamina A
Cercetatorii au constatat ca femeile care iau vitamina A in doze ce depasesc 3.000 mcg (micrograme) pe zi sufera un risc dublu de fracturi fata de cele care iau 1.500 mcg sau mai putin pe zi. Desi vitamina A este buna pentru cresterea oaselor, daca este prea multa reduce puterea de absorbtie a vitaminei D, fapt care duce la probleme ale oaselor. 

4.  Sodiul
Prea mult sodiu in dieta poate duce la eliminarea calciului prin urina si transpiratie. Sodiul este gasit in sarea de bucatarie si multe produse procesate.

5. Oxalatii
Acestia pot impiedica absorbtia calciului daca ambele substante se afla in acelasi produs.

6. Taratele de grau
Singurul aliment cunoscut prin faptul ca reduce absorbtia calciului cand este consumat impreuna cu acesta este tarata de grau. Daca iei suplimente de calciu, consuma tarate de grau la cel putin 2 ore inainte sau dupa ce ai luat calciul.

7. Alcoolul
Consumul excesiv de alcool este asociat cu ingreunarea absorbtiei de calciu, precum si a vitaminei D. Pentru a reduce riscul de osteoporoza, nu consuma mai mult de un pahar de alcool pe zi.

O dieta saraca in fructe si legume, dar bogata in produse animale si carbohidrati va duce la o usoara acidoza, fapt care in decursul anilor va afecta destul de mult rezistenta oaselor.

Citeste si:

4 dusmani ai calciului
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

riscul osteoporozei sodiul oxalatii alcoolul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1546 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019957 (s)