News Flash:

7 alimente care contin mai multa vitamina C decat portocalele

16 Ianuarie 2014
1478 Vizualizari | 0 Comentarii
Iarna, sistemul imunitar devine vulnerabil si slabit, astfel ca poate cadea victima bolilor de sezon: raceala si gripa
Dincolo de aceste afectiuni, in sezonul rece te poti confrunta cu o multime de alte probleme: piele uscata, oboseala prelungita, par lipsit de stralucire si ten cu aspect imbatranit. 
Solutia tuturor problemelor sta in puterile magice ale vitaminei C.
Esentiala pentru organism in orice sezon, dar mai ales iarna, vitamina C este o substanta antioxidanta fabuloasa. Este drept ca nu trateaza raceala si gripa, asa cum se credea in urma cu multi ani, dar poate contribui la prevenirea acestor afectiuni, deoarece intareste sistemul imunitar. De asemenea, o cura cu vitamina C la inceput de iarna te ajuta sa scapi mai repede de simptomele bolilor de sezon.
Beneficiile vitaminei C nu se opresc aici, deoarece iarna frumusetea ta are mult de suferit de pe urma frigului. Un consum regulat de vitamina C va ajuta parul sa-si recapete supletea si stralucirea, iti va proteja pielea de efectul nociv al radicalilor liberi, va conferi pielii un aspect intinerit si catifelat (deoarece favorizeaza productia de colagen) si nu in ultimul rand, te va scapa de starea de oboseala.

Vezi si: http://culinar.bzi.ro/varza-kale-beneficiile-pentru-sanatate-10819
 
Cand te gandesti la alimentele care contin vitamina C, primele care iti vin in minte sunt portocalele. O portocala medie are 69,7 mg vitamina C, dar ar trebui sa stii ca sunt si alte alimente care au un continut mare de vitamina C. De fapt, sunt o multime de alimente care intrec portocalele la acest capitol.
1. Fructele goji
Daca vrei sa urmezi o cura cu vitamina C in prag de iarna, consuma mai des fructe goji. Foarte populare de cativa ani incoace, fructele goji contin de 400 de ori mai multa vitamina C decat portocalele si sunt considerate un elixir al tineretii.
2. Ardeiul iute
Jumatate de ceasca de ardei iute contine 107,8 mg de vitamina C si trebuie sa stii ca daca incluzi acest condiment picant in alimentatia ta, ai sanse mari sa slabesti, deoarece ardeiul iute contine o substanta numita capsaicina, care accelereaza procesul de ardere a grasimilor.
3. Kale
Funzele de kale au in compozitia lor 80,4 mg vitamina C, la care se adauga un aport consistent de vitamina A si de vitamina K.
4. Broccoli
Chiar daca nu este cea mai gustoasa leguma din lume, broccoli poate concura oricand cu portocalele in ceea ce priveste continutul de vitamina C. Un buchetel de borccoli contine 132 mg vitamina C si foarte putine calorii, de aceea este recomandat de nutritionisti in curele de slabire.
5. Ananasul
Cu 78,9 mg vitamina C, ananasul se dovedeste a fi un fruct excelent in sezonul rece. Pe langa clasicele beneficii aduse de vitamina C, ananasul te ajuta sa iti imbunatatesti digestia si sa-ti refaci muschii dupa un efort fizic sustinut.
6. Mango
Mango este unul dintre fructele dupa care tanjim iarna, deoarece este dulce si ne duce cu gandul la mare si la vara. Fructul de mango contine 122,3 mg vitamina C si joaca un rol important in mentinerea sanatatii ochilor.
7. Papaya
Unde este mango, trebuie sa fie si papaya. Fructul exotic are si el o cantitate mai mare de vitamina C decat portocalele si este delicios in salatele de iarna.
Kiwi, varza de Bruxelles, conopida, capsunele, ardeiul verde si ardeiul rosu contin si ele mai multa vitamina C decat portocalele. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sistemul imunitar raceala gripa 3 kale 4 broccoli 5 ananasul 6 mango
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1651 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021746 (s)