News Flash:

6 reguli de la nutritionist. Cand ne fac bine alimentele si cand ne imbolnavesc

28 Februarie 2016
3267 Vizualizari | 0 Comentarii
lactate
Fructele, produsele lactate sau cereale pot avea multe beneficii pentru organismul nostru, dar ne pot si imbolnavi.
1. Fructele
Fructele sunt bune pentru sanatate. "Depinde insa de cantitatea in care le consumam. Multe dintre ele au un continut mare de fructoza, asa ca ajung sa ne ingrase. De aceea, trebuie sa fim atenti la cantitate si la diversificare. Daca ar fi sa aleg cateva fructe benefice, acestea ar fi: fructele de padure (catina, afine, mure), ananasul, pepenele, caisele. Toate contin antioxidanti si foarte multe vitamine. O alta problema a consumului de fructe este momentul in care le consumam. Pentru ca, daca le vom consuma dupa masa, vom ingreuna digestia si ele vor intra in putrefactie.  E important sa le consumam intre mese, pe post de gustare. Cel mai bun moment este dimineata. Pentru a slabi, putem manca: mere, pere, capsuni, pepene, kiwi, chiar si banana. Atentie insa si la cantitate", spune expertul in nutritie Anca Alungulesei, pentru gandul.

7 kilograme jos in 7 zile: Meniul care te ajuta sa slabesti doar cu fructe si legume 
2. Produsele lactate
Produsele lactate sunt ideale intr-un regim de viata sanatos, dar nu pentru orcine. "Laptele de origine animala se digera greu, deoarece este nevoie de enzime digestive pentru proteine si grasimi, care tind sa inveleasca stomacul si sa neutralizeze acizii gastrici. Multe persoane au probleme in digerarea laptelui, deoarece le lipseste enzima numita “lactaza,” cea care digera “lactoza” din lapte. Aceasta enzima devine tot mai deficitara pe masura ce inaintam in varsta. insa, exista variante raw vegan de lactate. Sunt usor de preparat acasa, sunt si delicioase: lapte de migdale, caju, nuca de cocos, branzeturi, maioneza, smantana etc", spune, pentru gandul, expertul in nutritie.
3. Cerealele
Cerealele au avantaje, dar si dezavantaje. "Cerealele(grau, secara, orz, ovaz) contin gluten, asa ca le provoaca persoanelor care nu tolereaza aceasta substanta tulburari digestive . De asemenea, majoritatea cerealelor pe care le consumam nu sunt integrale. Asta inseamna ca sunt golite de fibre. Mai mult decat atat, sunt greu digerabile. Cu alte cuvinte, cu cat consumam mai putine cereale care nu sunt integrale, cu atat este mai bine pentru sistemul nostru digestiv", declara Alungulesei, pentru gandul.

Cat suc de fructe ii poti da copilului tau 
4. Alimentele verzi
Alimentele verzi ne feresc de boli. "Cruciferele, legumele cu frunze verzi sunt pline de antioxidanti si alti nutrienti care sustin enzimele hepatice necesare pentru procesarea si eliminarea toxinelor. Consumul de frunze si legume verzi aduce doze mari de clorofila, ele sunt incredibil de alcaline si ajuta organismul sa ramana tanar, protejandu-l astfel impotriva bolilor. Ele contin, de asemenea, multi nutrienti digerabili, vitamine si minerale, proteine, fitochimicale, bacterii sanatoase si ajuta la arderea grasimilor. Acestea sunt: iarba de grau, de orz, iarba grasa, rucola, spanac, broccoli, fruze kale, patrunjel, varza, cicoarea, frunze de morcov, andive, salata verde, frunze de sfecla etc".
5. Salata boeuf
Salata boeuf ingrasa daca e facuta din clasica maioneza si carne, adica multe oua si mult ulei. "Daca optam pentru varianta de maioneza vegetala, nu ar trebui sa ne facem griji cu ingrasarea", spune Anca Alungulesei.

Proteinele pot fi luate si din fructe. Descopera cele mai bune surse 
6. Cum scapam de kilograme
Daca vrem sa slabim, e bine sa bem cat mai multe sucuri verzi. " La cateva luni, recomand un repaus alimentar. in timpul acela, putem sa nu mai consumam hrana solida si sa optam pentru mesele lichide: o cura de detoxifiere cu sucuri naturale sau un post cu sucuri. Astfel, ii oferim sistemului digestiv un bine meritat repaus, ii dam cateva zile de odihna, timp in care asimileaza si se hraneste cu toti nutrientii din smoothie-uri. in rest, cat mai multe alimente crude, sub forma de salate, supe si cel putin 2-3 sucuri. Daca acest lucru devine obicei, atunci cu siguranta nu ne vom mai pune problema kilogramelor", afirma expertul in nutritie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fructele produsele lactate cereale 1 fructele sanatate 3 cerealele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1624 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019903 (s)