News Flash:

6 produse care ar trebui evitate

25 Octombrie 2011
5925 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Guma de mestecat
Stimuleaza sucurile gastrice, producand saliva. Potrivit nutritionistilor, saliva ce se produce in timp ce mestecam guma coboara in stomac si il „pacaleste" sa se pregateasca pentru a digera mancare, ceea ce face sa va fie foame chiar daca abia ati mancat.

2. Bauturile dietetice 
Nu va lasati pacaliti de etichete precum light! Studiile au aratat ca sucurile dietetice determina aparitia senzatiei de foame. „Indulcitorii artificiali provoaca senzatia de foame si, spre deosebire de zahar, miere sau alte produse naturale de indulcit, nu ofera corpului ceva pentru a mai potoli apetitul", a declarat Sharon Fowler, cercetator in domeniul obezitatii la Centrul pentru Sanatate din San Diego, SUA.

Potrivit specialistei, indulcitorii artificiali au si un alt efect dezastruos pentru silueta: blocheaza activitatea celulelor din creier ce dau senzatia de plin, de satul.

3. Siropurile bogate in fructoza 
Le turnati peste o prajitura, peste inghetata sau cafea si va ganditi ca nu au cum sa fie amenintatoare pentru sanatate si silueta. Ei bine, va inselati. Va deregleaza metabolismul. In urma consumarii acestor siropuri, chiar si in cantitati mici, apetitul si poftele ce intervin vor fi foarte greu de controlat, pentru ca aceste produse incetinesc secretia de leptina din corp. Aceasta este un hormon crucial, ce dicteaza corpului ca e satul si ca e cazul sa inceteze cu mancatul.

4. „Mesele" congelate 
Ati ales din galantarul cu produse congelate o masa deja preparata, ce pare sanatoasa? Indiferent ca e vorba despre legume cu carne sau cu orez, de obicei, aceste produse nu aduc la fel de multe fibre in organism ca atunci cand e vorba despre legume proaspete si va va fi foame in continuare.

Pe deasupra, multe dintre calitatile legumelor se pierd in urma procesarii, asa ca nu mai beneficiati de aceiasi nutrienti pe care ii gasiti in varianta proaspata. Asadar, alegeti o „masa" congelata, la punga, doar atunci cand nu aveti incotro. Iar atunci e bine sa o combinati cu o salata de legume sau de fructe proaspete.

5. Produsele de patiserie 
De cate ori nu ati apelat la un convrig sau la o merdenea, gandindu-va ca va potoliti foamea repede cu ceva gustos, fara a consuma foarte multe calorii? Ipoteza aceasta e total gresita. O merdenea are cam tot atatea calorii precum un pranz format dintr-o supa de legume, un piept de pui la gratar si o salata generoasa de legume.

Produsele de patiserie au la baza faina si zahar, iar fibrele si nutrientii lipsesc aproape total. Asa ca sa nu va mirati daca la cinci minute dupa ce le-ati consumat va este si mai foame.

6. Batoane cu cereale si cu zahar 
Nu alegeti sa mancati batoane la micul dejun decat daca sunt proteice si contin foarte putin zahar. Cerealele si fructele procesate nu sunt o solutie buna, oricat le-ar lauda cei care le produc ca lupta pentru silueta dumneavoastra. Si asta pentru ca nu va dura mult si veti simti din nou ca va e foame.

Incercati sa va faceti timp de un mic dejun adevarat. Alegeti cereale integrale, precum fulgii de ovaz, pe care sa le combinati cu iaurt, cu fructe si, eventual, cu putina miere. Fibrele obtinute in urma unui asemenea dejun va vor umple stomacul si va veti simti satui pana cel putin la orele pranzului.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bauturile dietetice mesele congelate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1509 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018309 (s)