News Flash:

6 obiceiuri alimentare sanatoase, dar care te ingrasa

27 Septembrie 2016
1166 Vizualizari | 0 Comentarii
Chiar daca depui eforturi sustinute pentru a slabi, adopti o alimentatie sanatoasa si urmezi un program riguros de exercitii, se poate intampla ca acul cantarului sa arate cu incapatanare acelasi numar sau, mai rau, sa arate mai mult. Daca treci printr-o situatie similara, este posibil sa ai unele obiceiuri alimentare sanatoase, care, de fapt, te ingrasa.
Obiceiuri alimentare sanatoase care te ingrasa
#1 Te antrenezi des, dar nu reusesti sa slabesti
Nu toate formele de antrenament sprijina in egala masura eforturile de a pierde in greutate. De exemplu, acele antrenamente lungi si obositoare pe bicicleta eliptica sau banda de alergat pot creste nivelul de cortizol, hormon al stresului, produs de organism. Acest lucru va incuraja depozitarea grasimilor.
Atunci cand obiectivul tau este acela de a pierde in greutate, cel mai bine ar fi sa optezi pentru HIIT, o forma de antrenament caracterizata de efoturi intensive pe perioade scurte de timp, urmate de repaus activ. De exemplu, alearga intr-un ritm foarte alert timp de 30 de secunde, apoi incetineste ritmul timp de un minut, pentru a permite organismului sa se recupereze. Repeta timp de 15 pana la 20 de minute si vei arde mai multe calorii, intr-un timp mai scurt.
Cercetatorii de la Universitatea din Australia de Vest au comparat un antrenament HIIT de 20 de minute, cu unul de intensitate moderata, de 40 de minute. Esantionul a fost format din femei supraponderale, care nu urmau o dieta de slabit. Dupa 15 saptamani, femeile care au facut antrenamente HIIT au slabit, in medie, 7 kilograme, pe cand cele care au urmat antrenamentul de 40 de minute au acumulat 500g.
#2 Medicamentele pot fi responsabile pentru kilogramele in plus
Foarte multe medicamente antidepresive, antiinflamatoare pe baza de steroizi si antihistamine au ca efect secundar acumularea kilogramelor in plus. Ele au efecte negative asupra metabolismului:
antidepresivele intarzie productia de serotonina, neurotransmitatorul responsabil cu transmiterea senzatiei de foame;
antiinflamatoarele pe baza de steroizi nu numai ca incetinesc metabolismul, dar, in acelasi timp, stimuleaza depunerea grasimilor in anumite regiuni ale corpului, cum ar fi abdomen, gat sau fata;
Daca urmezi astfel de tratamente si observi sa incepi sa iei in greutate, este recomandat sa-ti consulti medicul pentru a gasi o solutie impreuna.
#3 Mananci un mic dejun sanatos si, cu toate acestea, senzatia de foame nu intarzie sa apara
Problema principala cu un mic dejun sanatos, format, de pilda, din fulgi de ovaz si un suc de fructe, este aceea ca, desi foarte multi oameni il considera o optiune sanatoasa, cu un continut redus de calorii si fara grasimi, cu toate acestea, senzatia de foame nu intarzie sa apara. Si nici kilogramele in plus.
Cerealele consumate la micul dejun, cum ar fi fulgii de ovaz, cresc nivelul zaharului din sange. Atunci cand se mai consuma si suc de fructe sau fructe in stare naturala, cum ar fi o banana, cantitatea de carbohidrati consumata creste si este stimulata depozitarea grasimilor.
Foarte multi nutritionisti recomanda proiteine la micul dejun, cum ar fi iaurt grecesc, omleta cu legume etc.
Un mic dejun format din proteine si sarac in carbohidrati te poate ajuta sa topesti pana la 150 de calorii pe zi, potrivit unui studiu intreprins de Journal of the American Medical Association.
#4 Alegi intotdeauna alimentele etichetate fara grasimi 
De regula, atunci cand oamenii cumpara alimente dietetice sau cu un continut redus de grasimi, cred ca acest lucru le poate permite sa manance mai mult.
Este bine sa ai in vedere faptul ca, de cele mai multe ori grasimile din aceste alimente sunt inlocuite cu zaharul.
De asemenea, studiile au demonstrat ca atunci cand sunt consumate produse lactate degresate, va creste si tendinta de a manca mai multi carbohidrati.
Grasimile si, in special, grasimile sanatoase, nu trebuie evitate sub nici o forma atunci cand incerci sa slabesti. Ele sunt benefice pentru organism si dau o senzatie indelungata de satietate.
#5 Reduci cantitatea de zahar consumata
Si o sporesti pe cea de indulcitori artificiali, care, de fapt, stimuleaza apetitul. Cercetarile au descoperit ca indulcitorii artificali, consumati pe o perioada indelungata, duc la acumularea kilogramelor in plus si cresc predispozitia imbolnavirii de diabet de tipul 2.
Indulcitorii artificiali sunt mult mai dulci decat zaharul si transmit creierului semnalul ca organismul primeste zahar. Astfel, apetitul pentru dulciuri va creste si, implicit, si consumul. Acest lucru va stimula o crestere a nivelului de insulina si va declansa depunerea de grasimi.
#6 Mananci prea multe fructe
Fructele sunt, fara indoiala, foarte nutritive. Au o multime de vitamine, fibre si minerale. Datorita, sau din cauza, proprietatilor lor, ai putea fi tentata sa mananci prea multe fructe, chiar si in sucuri sau smoothie-uri, si sa uiti ca foarte multe fructe au si un continut mare de zahar.
O cercetare publicata in Journal of the American Medical Association indica faptul ca fructoza poate declansa un apetit sporit. Atunci cand mananci fructe, creierul nu primeste acelasi semnal de satietate ca atunci cand este consumata glocoza.
Este esential sa furnizam organismului nutrientii care se gasesc in fructe, insa acelea dintre voi care isi doresc sa piarda in greutate ar trebuie sa pastreze consumul de fructe in anumite limite. Le poti inlocui pe unele cu legume, care au si ele un continut mare de nutrienti si fibre, dar mai putin zahar si calorii.
sursa: topfitness.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1947 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034822 (s)