News Flash:

6 motive pentru care iti este foame la scurt timp dupa ce ai mancat

18 Aprilie 2018
17429 Vizualizari | 0 Comentarii
Un mic dejun copios te ajuta sa tii sub control greutatea

Unele obiceiuri alimentare sau unele ingrediente din alimente pot induce in eroare creierul in ceea ce priveste senzatia de satietate, astfel ca acesta nu "isi mai da seama" ca a primit suficienta hrana. Iata, potrivit publicatiei Men's Health, cateva cauze care explica aparitia senzatiei de foame la scurt timp dupa ce ai mancat:

  1. Bei prea multe lichide dulci. Sucurile, mai ales carbogazoase, si ceaiurile din comert - lichidele dulci in general - contin o mare cantitate de sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza. Potrivit unui studiu relaizat de cercetatorii din San Francisco, fructoza poate pacali creierul pentru a "cere" mai multa mancare, chiar si atunci cand esti satul. Acest lucru este posibil deoarece fructoza impiedica organismul sa reactioneze la leptina, hormonul responsabil cu senzatia de satietate, care transmite creierului semnalul ca ai mancat suficient. 
  2. Consumi conserve. Multe alimente conservate au un continut ridicat de bisfenol A (BPA), substanta care in ultimii ani a starnit controverse si ceva ingrijorari, potrivit Administratiei americane pentru Alimente si Medicamente. Potrivit unor cercetatori de la Harvard,  expunerea la BPA poate influenta negativ rolul leptinei, ducand la pofte alimentare amplificate si la obezitate
  3. Nu mananci suficient la micul dejun. Micul dejun ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei. Cei care iau un mic dejun copios se asigura ca glicemia nu va oscoscila prea mult pe parcursul zilei, ceea ce duce la mai putine pofte culinare bruste si intense. Dupa cum arata un studiu realizat timp de patru ani, cu ajutorul a peste 6.500 de persoane sanatoase, cei care au consumat doar in jur de 300 de calorii la micul dejun au acumulat de aproape doua ori mai multe kilograme in plus fata de cei care au mancat aproximativ 500 de calorii, sau chiar mai mult, la aceasta masa. 
  4. Sari peste verdeturi. Verdeturile sunt bogate in complexul vitaminic B, in special in acid folic, protejand organismul de depresie, oboseala si de cresterea in greutate. Conform unui studiu, cei care aveau un nivel ridicat de acid folic au pierdut de 8,5 ori mai mult in greutate decat cei care aveau un nivel scazut din aceasta vitamina in organism. In plus, verdeturile sunt bogate in vitamina K, un alt nutrient care regleaza glicemia si cantitatea de insulina eliberata de pancreas, ajutand la inabusirea poftelor culinare. Cele mai bune surse sunt salata verde, spanacul si varza. 
  5. Nu bei ceai negru. Un alt studiu a aratat ca persoanele care au baut o ceasca de ceai negru dupa ce au consumat diverse alimente, in special unele bogate in carbohidrati, au reusit sa isi reduca nivelul glicemiei cu 10%, pentru doua ore si jumatate dupa masa, ceea ce inseamna ca s-au simtit satule mai mult timp si au avut mai putine pofte alimentare. Cercetatorii sunt de parere ca polifenolii din acest ceai sunt substantele care au rolul de a suprima foamea. 
  6. Nu te hidratezi suficient. Deshidratarea poate fi confundata deseori de catre organism cu foamea. Daca tocmai ai mancat si inca iti este foame, bea un pahar cu apa inainte sa mananci mai mult si s-ar putea sa vezi ca pofta ta se atenueaza.

Renuntati la ambalajele din plastic! Cresc riscul de diabet si boli de inima 
Jumatate dintre romani nu iau micul dejun zilnic, iar un sfert il iau o data pe saptamana 
Beneficiile vitaminei K2 


fructoza leptina alimente conservate obezitate glicemia acid folic
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1635 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020593 (s)