News Flash:

6 motive pentru care este bine sa scapi de burta

11 Septembrie 2011
3202 Vizualizari | 0 Comentarii

Grasimea abdominala nu reprezinta doar o problema de ordin esthetic, ci mai ales medical. Aceasta este un factor de risc pentru mai multe boli, ba chiar iti poate scurta viata. Iata cateva motive pentru care ar fi bine sa scapi de burta, potrivit Third Age:

1. Vei trai mai mult
Studiile arata ca persoanele cu un abdomen proeminent au un risc mai mare de a dezvolta boli mortale fata de cei cu o talie ingusta. Potrivit Institutului National de Sanatate din SUA, o talie mai mare de 100 cm la barbati si 88 cm la femei ar trebui sa alarmeze pe oricine vrea sa se fereasca de boli de inima si diabet.

In plus, incidenta cancerului la oamenii obezi este cu 33% mai mare fata de cei normal ponderali, potrivit unui studiu realizat in Suedia. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca o treime din cazurile de cancer la colon, rinichi si al tractului digestiv este cauzata de greutatea mare si lipsa exercitiilor fizice.

Cancerul este cauzat de mutatii care apar in timpul diviziunii celulare, tesutul adipos ajutand corpul sa produca hormoni care incurajeaza aceasta productie de celule. Mai multe celule inseamna un risc mai mare de cancer.

2. Iti vei imbunatati viata sexuala
Femeile sustin ca cel mai bun organ sexual este creierul, pe cand barbatii... sa zicem doar ca nu au aceeasi parere. Adevarul poate fi undeva la mijloc, la propriu. Cea mai buna sustinere din timpul sexului nu ti-o ofera picioarele, de care toata lumea are atata grija sa fie in forma maxima, ci partea mediana a corpului. 

Atat timp cat abdomenul este bine lucrat, vei avea forta necesara de a incerca mai multe pozitii si vei avea o rezistenta mai mare, asa ca si placerea va fi pe masura.

3. Iti confera forta, ferindu-te de accidentari
Trebuie sa te gandesti la abdomen ca la infrastructura corpului, asa ca vei vrea ca aceasta sa fie cat mai puternica. Un studiu al armatei Statelor Unite a aratat cat de important este abdomenul pentru prevenirea ranilor. 120 de soldati de artilerie au fost pusi sa faca adbomene, flotari si sa alerge 3 kilometri, cei 29 care au reusit sa le faca cel mai repede (73 in 2 minute) fiind de 5 ori mai putin predispusi la accidentari.

Dar acesta nu este cel mai important element, ci acela ca aceleasi persoane aveau cel mai mic risc de a dezvolta boli cardiovasculare, potrivit masuratorilor medicilor. Mai presus de orice alt muschi din organism, un abdomen puternic ajuta la mentinerea sanatatii intregului corp. Fie ca schiezi, mergi la sala sau faci orice alt sport, nu uita niciodata sa iti lucrezi partea mediana a corpului, pentru ca aceasta este cea care te fereste de accidentari.

4. Vei scapa de dureri de spate
Din cauza ca marea majoritate a durerilor de spate este cauzata de slabiciunea muschilor, este foarte important sa iti lucrezi partea de mijloc a corpului. Cand muschii abdomenului sunt slabi, cei dorsali si ai spatelui trebuie sa compenseze acest fapt, pentru o buna sustinere a organismului, astfel ca sunt suprasolicitati. Astfel ca, in cazul in care vrei sa nu te doara spatele, este foarte important sa iti lucrezi abdomenul.

5. Usurinta in practicarea sportului
Orice sport ai face, vei reusi sa-l practici mult mai bine daca ai abdomenul lucrat, caci iti va oferi mai multa sustinere, resistenta si te va ajuta in miscarile bruste pe care trebuie sa le efectuezi. Chiar si atunci cand alergi este nevoie de acest lucru, caci muschii abdominali te ajuta la start, cand trebuie sa te concentrezi pentru a porni de pe loc in viteza si a castiga timp.

6. Somn mai odihnitor
Avand multe depozite de grasime, nu doar in zona abdomenului, ci si a gatului, este foarte probabil sa ai probleme in timpul somnului, din cauza apneei si a sforaitului. Cei cu apnee pur si simplu se opresc din respirat pentru cateva secunde, astfel incat se trezesc de mai multe ori pe noapte si sunt extenuati dimineata.

Un studiu australian arata ca persoanele care au ridicat greutati si au facut antrenamente pentru rezistenta abdominala timp de 8 saptamani aveau apoi o calitate a somnului cu 23 de procente mai buna.

In plus, daca stresul este acela care nu te lasa sa dormi asa cum ar trebui, exercitiile fizice te vor face sa te simti mai bine, fapt ce va duce si la o odihna adecvata.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimea abdominala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1653 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019993 (s)