News Flash:

6 motive pentru a manca seminte chia

12 Mai 2018
15371 Vizualizari | 0 Comentarii

Chia (Salvia hispanica) este o planta erbacee anuala de vara apartinand familiei Labiatae. Semintele de Salvia Hispanica, comercializate cel mai ades sub numele de "Chia", sunt o sursa bogata de acizi grasi Omega-3 (contin 25-30% ulei, in majoritate acid alfa-linolenic/ALA), antioxidanti si aminoacizi. De asemenea, sunt o sursa bogata de protein si fibre dietetice. Potrivit documentelor istorice, aceste seminte erau mancarea de baza a culturilor Nahua (Aztece), din Mexicul Central (dupa cronicile iezuite, era a treia ca si importanta intre recoltele Aztecilor, dupa porumb si fasole, dar inainte de amaranth). Tributurile si taxele catre preotimea si nobilimea azteca erau adesea platite in seminte de chia. Iata cateva motive pentru a manca seminte chia:

  1. Ajuta corpul sa retina fluide si electroliti.
  2. Formeaza un gel in stomac, care incetineste transformarea carbohidratilor in zahar.
  3. Ajuta la cresterea masei musculare.
  4. Sunt o sursa importanta de proteine si boron care ajuta la absorbtia calciului.
  5. Sunt nutritive, energizante si usor digerabile.
  6. Scad poftele si echilibreaza nivelul glicemiei.

Semintele de chia pot fi mancate crude, fiind extrem de absorbante si dezvoltand, in contact cu apa sau sucul de fructe, o textura gelatinoasa asemanatoare budinciilor. Se pot adauga in salate, dar si in cereale cu lapte. De asemenea, pot fi folosite pentru a obtine un gel, cu care poti inlocui uleiurile sau grasimile dintr-o varietate de retete: sosuri, jeleuri sau orice desert. Aceste seminte pot sa absoarba de 9 ori greutatea lor, cele mai multe retete recomandand proportia de 1:9 (o parte chia, 9 parti lichid). Doua linguri de seminte de chia pe zi (aproximativ 25 grame) iti vor aduce: 7 g fibre, 4 g protein, 205 mg calciu, 5 g Omega 3.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

chia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1830 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020860 (s)