News Flash:

6 mituri legate de stresul la locul de munca

20 Aprilie 2016
701 Vizualizari | 0 Comentarii
stres
Aproximativ 40% dintre adulti sufera de insomnie cauzata de stres.
Dupa mai bine de 10 ani de cercetari la Harvard si studii de teren pe mai mult de 6.000 de oameni, psihologul Lyle H. Miller a creat o lista cu sase cele mai comune mituri despre stres.
Mitul numarul 1: Stresul este la fel pentru toata lumea
Gresit. O persoana poate percepe un eveniment drept vesel si satisfacator, in timp ce alta ar putea considera acelasi eveniment frustrant si groaznic. Uneori, oamenii pot inrautati anumite situatii stresante reactionand prin furie, vina, ostilitate, anxietate sau dispozitie proasta.

Plantele care cresc rezistenta organismului la stres 
Mitul numarul 2: Stresul este daunator in orice situatie
Fiecare persoana are nevoie de un anumit nivel de stres pentru a ramane in alerta fizic si psihic. Trucul este insa sa stii cat stres iti face bine si din ce punct incepe sa iti faca mai mult rau.
Mitul numarul 3: Stresul este peste tot, deci nu poti face nimic
Nu e adevarat. Prin planificare eficienta, o mare parte din stresul zilnic poate fi evitat. Un plan eficient inseamna reglarea prioritatilor astfel incat sa rezolvi probleme simple inainte de a te ocupa de cele mai dificile.
Mitul numarul 4: Cele mai populare tehnici pentru reducerea stresului sunt cele mai bune
Din contra. Fiecare reactioneaza in mod diferit la situatii stresante, prin urmare nu se poate spune ca exista o anumita solutie care sa se aplice oricui si oricand. Oamenii au nevoi diferite, in momente diferite, iar un singur program de management al stresului nu are cum sa fie de ajuns.

Cand se instaleaza sindromul de stres posttraumatic 
Mitul numarul 5: Nu exista simptome, nu esti stresat
Gresit. Din cauza legaturii care exista intre sanatatea mentala si cea fizica, stresul si anxietatea se manifesta adesea sub forma unor dureri vagi. Exista si cazuri in care oamenii se mint singuri ca nu sunt stresati sau ajung sa ia pastile care sa ii scape de stres si sa ramana cu impresia ca au rezolvat problema.
Mitul numarul 6: Doar simptomele majore de stres necesita tratament
Nu este o idee prea buna sa ignori acele dureri de cap sau de stomac in speranta ca o sa treaca. Acele simptome minore reprezinta felul in care corpul iti spune ca trebuie sa faci niste schimbari, altfel astfel de simtome se pot transforma in atacuri de cord sau chiar reactii nervoase in situatii nepotrivite, scrie gandul.info, care citeaza lifehack.org.

insomnie stres
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1416 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014418 (s)