News Flash:

6 mituri alimentare contrazise de stiinta

13 Februarie 2011
2128 Vizualizari | 0 Comentarii

Am fost invatati ca salata ne ajuta sa slabim, ca o dieta saraca in grasimi aduce un plus de sanatatea, iar cartofii ne ingrasa. In jurul alimentelor s-au creat numeroase mituri, insa unele dintre acestea nu au trecut proba stiintiei. Iata cateva mituri alimentare contrazise de stiinta:

1. Cartofii ingrasa
Cartofii nu ingrasa daca sunt fieti in coaja, mai ales ca aceasta contine jumatate din nutrientii specifici cartofului, si daca se mananca reci. In acest fel, amidonul nu ingrasa, ci chiar ne ajuta sa slabim.

2. Sucul natural de fructe e cel mai sanatos
In reallitate, fresh-ul este un aliment dezechilibrat, cu o incarcatura glicemica mult prea mare, care streseaza pancreasul. Ideal este sa se consume fructul intreg terciuit, deoarece pulpa fructului face sucul mai putin agresiv pentru organism.

3. Salata ne ajuta sa slabim
O salata simpla nu ingrasa, dar cine a vazut salata macar fara ulei si otet, ca sa nu mai pomenesc de dressing-urile pe baza de smantana, branza sau iaurt, fara crutoane, bucati de pui sau masline. In plus, o salata simpla nu prea tine de foame, ceea ce te poate face ca, mai tarziu, sa te repezi la alte feluri de mancare, nu prea sanatoase. 

4. Low-fat inseamna un plus de sanatate
Nu te arunca sa cumperi si sa mananci alimente care au inscriptia "low fat" sau "fara grasimi" fara sa citesti eticheta, pentru ca de multe ori grasimile sunt inlocuite cu zahar, astfel ca numarul de calorii ramane acelasi sau chiar creste.

Nu te feri total de grasime, mai ales ca unele feluri de grasime sunt recomandate organismului, cum ar fi grasimile monosaturate, prezente in nuci si ulei de masline sau cele polinesaturate - acizii Omega 3 si 6.

5. Pestele in conserva isi pierde calitatile nutritive
Acest mit este fals. Important e sa alegem conserve cu peste integral, cu tot cu oase. Cele mai valoroase din punct de vedere nutritiv  (au continut mare de Omega 3, calciu si vitamina D) sunt conservele cu sardine, hering, macrou si ton.

6. Dieta fara carne este o dieta lipsita de toxine
Carnea este necesara pentru o alimentatie corecta. Ea are un rol special de constructie si reconstructie a muschilor si a nervilor, pe care nicio proteina vegetala nu il are.

Citeste si: 

10 mituri despre diete


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cartofii ingrasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1494 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020480 (s)