News Flash:

6 greseli comune efectuate de persoanele cu diabet

21 Februarie 2019
257 Vizualizari | 0 Comentarii

Activitatea fizica poate ajuta la prevenirea diabetului zaharat, atata timp cat o efectuati in mod corespunzator. Evitati aceste greseli comune in sala de gimnastica pentru un antrenament mai sigur si mai eficient. Nu exista nici o indoiala ca exercitiile fizice sunt bune pentru dumneavoastra, dar persoanele cu diabet trebuie sa tina cont de cativa factori pentru a ramane in siguranta. Unii oameni, de obicei cei cu diabet zaharat de tip 1, pot prezenta hipoglicemie atunci cand depun efort fizic, in timp ce altii raporteaza hiperglicemie daca nu au un program de exercitii fizice constant si coordonat.

Dar nu va lasati descurajati de experientele neplacute ale altor persoane. Asigurati-va ca sunteti activ si mancati sanatos. Aceste lucruri va vor ajuta la prevenirea progresiei bolii. O analiza publicata in decembrie 2016 a constatat ca riscul de aparitie a diabetului de tip 2 scade cu 26% daca practicati 150 de minute de sport pe saptamana. Acest lucru este in concordanta cu ceea ce recomanda Asociatia Americana de Diabet (ADA): Doar 30 de minute de exercitii aerobice moderate, cinci zile pe saptamana, pot ajuta organismul sa foloseasca insulina mai eficient. La acest avantaj se adauga scutirea de stres, imbunatatirea tensiunii arteriale si a nivelului de colesterol si stabilizarea glicemiei, printre alte beneficii.

Un alt studiu publicat in decembrie 2016 sugereaza in special ca mersul pe jos timp de 10 minute dupa consumarea de alimente poate reduce nivelul glucozei din sange cu 22%. Exercitiul de intensitate moderata presupune in a fi capabil de a vorbi, dar nu si de a canta in timpul exercitilor. Exercitiile intense implica pauze scurte de respiratie si sa nu puteti spune mai mult de cateva cuvinte inainte de a lua o pauza de cateva minute. Se recomanda, de asemenea, persoanelor cu diabet zaharat sa includa formarea de forta fizica in rutina lor de exercitii pentru un mai buna control al glicemiei.

Cu aprobarea medicului dumneavoastra, nici un tip de exercitiu nu este in afara limitelor. Ciclismul, mersul pe jos, urcarea pe scari si greutatile de ridicare sunt idei bune. Dar fiti deschisi la incercare si la eroare pentru a vedea la ceea ce corpul dumneavoastra raspunde cel mai bine si pentru a evita aceste sase greseli de exercitiu:

1. Netestarea glicemiei in prealabil

Cunoasterea nivelului de zahar din sange inainte de a incepe exercitiile este cruciala. Se recomanda evitarea exercitiilor fizice daca nivelul glucozei este de 250 miligrame (mg / dl) sau mai mare. Totodata, nu se recomanda nici cand este mai mare de 300 mg / dl si nu este prezenta cetoza. (Cetoza, care poate fi detectata cu un test de cetona, apare atunci cand organismul nu are suficienta energie pentru glucoza, conducand la arderea grasimilor stocate pentru energie si formarea substantelor numite cetone). Pe de alta parte, daca nivelul dumneavoastra este sub 100 mg/dl, mancati mai intai o gustare, cum ar fi o felie de paine prajita sau un iaurt.

2. Omiterea pauzelor de apa

Deshidratarea, la care sunt supuse persoanele cu diabet, va determina cresterea nivelului de zahar din sange. Omiteti bauturile sportive, care sunt ambalate cu zahar si carbohidrati, si aduceti cu dumneavoastra o sticla de apa in sala de sport. Scopul este de a bea intre 4-600 ml la fiecare 15-20 de minute sau ori de cate ori sunteti insetat.

3. Nu uitati de kitul de urgenta

Exercitiul fizic ajuta muschii sa managerieze glucoza mai eficient, ceea ce duce la scaderea zaharului din sange. Este un lucru bun pentru majoritatea persoanelor cu diabet zaharat, dar numai daca nivelul zaharului din sange nu scade sub limita inferioara. Aduceti un glucometru cu dumneavoastra, pentru orice eventualitate. O gustare cu 15 grame de carbohidrati, cum ar fi fructele uscate, ar trebui sa va puna rapid in forma, daca va simtiti epuizat sau ametit dupa exercitii.

4. Purtarea de incaltaminte necorespunzatoare

Persoanele cu diabet trebuie sa poarte sosete si pantofi care sa se potriveasca perfect pentru a mentine picioarele protejate. Daca obtineti o taietura sau o zgarietura, ar putea fi mai greu pentru dumneavoastra sa va vindecati zona respectiva deoarece glicemia este crescuta si aveti o circulatie sanguina precara. Purtarea de pantofi care sunt confortabili si care se potrivesc nu numai ca va vor ajuta sa fiti mai activi fizic in fiecare zi, dar va veti proteja de eventualele taieturi sau de rani care nu se vindeca. Acest lucru este deosebit de important in lunile de vara deoarece picioarele dumneavoastra ar putea fi moi si predispuse la taieturi si zgarieturi dupa o serie de antrenamente fizice.

5. Ignorarea mesajelor transmise de corpul dumneavoastra

Indiferent daca aveti diabet sau nu, este important sa ascultati de corpul dumneavoastra in timpul unui antrenament riguros. Daca va simtiti ametit, opriti-va, recuperati-va si incepeti din nou cand va simtiti mai bine.

6. Lipsa satisfactiei

Cea mai mare greseala in ceea ce priveste exercitiul fizic? Nu il practicati. Activitatea fizica este dificila pentru unii oameni pentru ca nu gasesc nimic atragator sau placut in ea. Obiectivul dumneavoastra este sa gasiti o activitate care v-ar face placere. Incercati o activitate sociala la sala de gimnastica locala (dans, zumba) sau convingeti-va un prieten pentru a merge impreuna cu dumneavoastra timp de 30 de minute in fiecare dimineata. in acest fel, sunteti mai distras din punct de vedere social si nu va concentrati prea mult pe cat va displace exercitiul. Daca va place sa va bucurati de desfasurarea activitatilor fizice in acest fel, veti avea mai multe sanse sa il practicati in mod regulat si sustinut. Astfel, veti avea o dieta sanatoasa care va va ajuta sa va gestionati si mai bine diabetul. H.L.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

glicemie zahar sange diabet
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014011 (s)