News Flash:

6 exercitii pentru a va intari oasele

18 Ianuarie 2011
8764 Vizualizari | 0 Comentarii

Problemele la nivelul oaselor si articulatiilor, precum osteoporoza, pot sa apara la orice varsta, atat la femei, cat si la barbati, iar coloana vertebrala, soldurile si incheieturile mainilor sunt cele mai afectate.

Durerile de coloana trec daca va antrenati musculatura spatelui 

Oasele puternice au nevoie, pe langa cantitatile necesare de calciu si vitamina D, si de exercitii fizice destul de intense. Iata cateva exercitii pentru intarirea oaselor, pe care le poti transforma intr-o rutina. 

1. Exercitii de forta
Pentru a fi eficiente, acestea ar trebui practicate de doua-trei ori pe saptamana, iar cele cardio de trei-cinci ori. Greutatile pe care sa le folosesti in timpul antrenamentului de forta depind de starea generala de sanatate si de starea oaselor (daca ai fost diagnosticat cu osteoporoza sau osteopenie cere sfatul unui doctor inainte sa incepi un program de exercitii). 

2. Sarituri
Acestea sunt foarte simple, dar totodata extrem de eficiente deoarece implica impactul si cresc cel mai bine densitatea oaselor. Persoanele care joaca frecvent volei, spre exemplu, au o densitate buna de regula, in timp ce ciclistii au una mai slaba, din cauza lipsei impactului. De asemenea, sunt bune si miscarile pe care le faci pentru a urca scari cu pasi mari. 

3. Exercitiu pe calcaie
Inotul este un exercitiu cardio foarte bun, insa nu ajuta prea mult oasele. O miscare eficienta insa in acest sens, in special pentru cei cu osteoporoza, este aceasta: stand pe varfurile picioarelor, pe o treapta, lasa-ti calcaiele in jos, spre podea, cat poti; repeta de 10 ori. 

4. Mersul pe jos

Acesta poate aduce beneficii oaselor, dar in special pentru cei care nu merg des pe jos sau care stau pe scaun mult timp; daca stai in picioare o mare parte din zi, s-ar putea sa nu mai fie un stimul suficient de puternic pentru a determina o transformare in oase. In acest caz poti sa mergi pe jos intr-un ritm mai rapid si pe un teren dificil. 

10.000 de pasi alerti, in fiecare zi, ne mentin sanatosi 

5. Fandari
Acest tip de exercitiu si urcatul scarilor intaresc oasele soldurilor. 

6. Flotari
Flotarile sunt bune in special pentru oasele de la incheieturile mainilor. Pentru ca rezultatele sa apara este nevoie de sase luni sau mai mult in care sa faci trei antrenamente pe saptamana.

Efectele nebanuite ale sportului excesiv asupra organismului 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

osteoporoza coloana vertebrala osteopenie 2 sarituri 5 fandari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021099 (s)