News Flash:

6 alimente excelente care reduc pofta de dulce

29 Februarie 2016
1234 Vizualizari | 0 Comentarii
Exista un consens in lumea medicala: consumul ridicat de zahar este o cauza majora pentru obezitate, diabet si boli de inima. De aceea, multi oameni incearca reducerea sau chiar eliminarea zaharului din dieta. Problema este ca zaharurile creeaza dependenta, precum cocaina.

Studiile au aratat ca zaharul activeaza aceiasi receptori din creier pe care ii stimuleaza si drogurile. Se declanseaza productia de dopamina, hormonul care produce placere, iar creierul incepe sa ceara si mai mult zahar. Alte studii au descoperit ca atunci cand zaharul este eliminat din dieta, aceasta poate provoca simptome de sevraj, cum ar fi dureri de cap, oboseala si tremor.

Pofta de dulce poate semnala prezenta unor boli

Cum combati pofta de dulce
Pentru a controla aportul de zahar, o regula generala este de a incerca sa mananci alimente integrale si sa stai departe de alimente prelucrate, cum ar fi painea alba. Alimentele cu continut scazut de grasimi trebuie evitate pentru ca de fapt grasimea este inlocuita cu zahar si sare, care se transforma in organismul nostru tot in grasime.

Pofta de dulce poate fi controlata si prin consumul anumitor alimente. Iata cateva care te ajuta si in acest sens:

Scortisoara

Nu doar imbunatateste nivelul de zahar din sange, dar poate reduce, de asemenea poftele alimentare si mai ales cea de zahar. Este bine cunoscut faptul ca atunci cand oamenii se confrunta cu o scadere a nivelului de zahar din sange au nevoie de o gustare dulce.

Scortisoara este excelenta pentru stabilizarea si mentinerea nivelului de zahar din sange. De exemplu, o meta-analiza a numeroase studii, publicata in 2013, a constatat ca ingerarea de scortisoara nu numai ca a ajutat la stabilizarea nivelului de zahar din sange, dar, de asemenea, a redus colesterolul rau si trigliceridele din fluxul sanguin.
Nu aveti nevoie de mult, multe studii indica faptul ca efectele dorite pot fi atinse doar cu o jumatate de lingurita pe zi.

Ovaz

Satietatea este sentimentul pe care vrem sa il obtinem de la o masa bine echilibrata. Departamentul de Biochimie de la Universitatea din Sydney, Australia, a creat un clasament al satietatii diferitelor alimente, iar fulgii de ovaz ocupa locul trei, dupa peste si cartofi. Atunci cand esti satul controlezi mai bine pofta de zahar.

In acelasi clasament, produse care contin zahar, precum gogosi, prajituri si bomboane s-au situat in partea inferioara.
Fii atent atunci cand alegi fulgii de ovaz sa fie un brand fara adaos de zahar.

10 sfaturi pentru a scapa de pofta de dulciuri

Unturile de nuci
Unturile de nuci cum ar fi untul de migdale sau untul de arahide sunt o alegere excelenta atunci cand ti-e pofta de ceva dulce. Ele sunt in mod natural dulci, dar, de asemenea, sunt incarcate cu proteine ​​si fibre.

Cu toate ca untul de arahide este bogat in calorii care provin din continutul ridicat de grasimi nesaturate, un studiu publicat in Journal of Nutrition a constatat ca cei care au incorporat nuci in regimul lor de slabire au pierdut mai mult in greutate decat cei care nu au consumat astfel de produse.

Un alt studiu efectuat la Universitatea Purdue a constatat ca, in general, cei care consuma nuci cantaresc mai putin decat cei care nu o fac.

Peste gras
Cand vine vorba de reducerea poftei de zahar, pestii de apa rece, cum ar fi hering, sardine si macrou sunt o alegere excelenta. Sunt bogati in proteine, saraci in grasimi saturate si sunt satiosi. Proteinele ajuta la controlul glicemiei, care la randul sau, ajuta la controlul poftei de zahar.

Cu toate acestea, efectele pestelui merge dincolo de proteine. Acizii grasi omega-3 si nivelul ridicat de vitamina D din peste nu sunt numai bune pentru inima ta, dar, de asemenea, pot creste nivelul de serotonina. Nivelul scazut de serotonina este asociat atat cu depresia, cat si pofta de carbohidrati. Din pacate, pofta de carbohidrati se traduce in cresterea aportului de zahar.
Daca vrei sa reduci zaharul, consuma peste la pranz sau cina de 3-4 ori pe saptamana.

Fructe
In multe cazuri, pofta de zahar poate fi declansata de situatii de stres, asa ca de multe ori pentru a ne calma nervii consumam ciocolata. Tine aproape un mar sau o clementina, te vor ajuta la fel de mult.

Potrivit dr. Richard Lustig, fructoza din fructe nu este, in general, daunatoare, deoarece fructele contin, de asemenea, fibre care ajuta la controlul absorbtiei zaharului. Fructele trebuie consumate intregi; sucurile sunt lipsite de fibrele care mentin stabil nivelul zaharului in sange.

Legume bogate in proteine
In timp ce toate legumele sunt nutritive, unele ies in evidenta atunci cand vine vorba de controlul poftei de zahar. Ar trebui sa incercati sa consumati legume bogate in proteine precum fasolea, soia, mazare, broccoli. Pe langa proteine, contin si fibre, fiind ideale pentru pastrarea sanatatii.

dopamina scortisoara ovaz peste gras fructe
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1692 (s) | 23 queries | Mysql time :0.031677 (s)