News Flash:

6 alimente care te ajuta sa reduci colesterolul

10 Octombrie 2011
5443 Vizualizari | 0 Comentarii

Bolile de inima reprezinta principala cauza de mortalitate in America, acestea facand aproximativ 500.000 de victime in fiecare an, informeaza News Max. Pericolul imbolnavirii poate fi redus cu 40% daca micsorezi nivelul de colesterol din organism. Iata cateva alimente care te ajuta sa reduci colesterolul:

1. Ciocolata neagra
Conform unei analize a opt studii efectuate de catre cercetatori, consumul de ciocolata scade nivelul colesterolului rau (LDL) cu 6 mg/dl si reduce nivelul colesterolului total in aceleasi proportii la persoanele care au fost depistate cu un factor de risc la bolile de inima. 

"O cantitate moderata de ciocolata nu trebuie sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata", explica dr. Rutai Hui, de la Universitatea de Medicina din Beijing.

De asemenea, potrivit unui studiu realizat la Universitatea din Illinois, consumul de ciocolata neagra a redus colesterolul rau cu 5,3%.

9 lucruri surprinzatoare despre colesterol

2. Nucile
Cercetatorii de la Univeristatea Loma Linda din California au descoperit ca persoanele care au mancat in medie 67 de grame de nuci pe zi au inregistrat o scadere cu 5,1% a nivelului colesterolului total si cu 7,4% a LDL.

Nucile au redus colesterolul mai ales in cazul persoanelor care nu erau obeze si in cazul celor cu un nivel mare al colesterolului in general. "Cresterea consumului de nuci afecteaza in mod pozitiv nivelul lipidelor din sange, acestea avand potentialul de a reduce riscul bolilor de inima", se arata in studi. 

3. Afine
Afinele contin un compus numit pterostilben, un compus similar cu resveratrolul. Acesta ajuta la scaderea colesterolului, fara efecte secundare. 

Un studiu efectuat pe animale arata ca afinele au redus colesterolul total cu 37%, iar LDL cu 19%.

Plante medicinale care va scad colesterolul

4. Coacaze
Cercetatorii de la Universitatea din Scranton, Pennsylvania, au descoperit ca un consum de 3 pahare de suc de coacaze pe zi, timp de o luna, a crescut nivelul colesterolului "bun" (HDL) cu 10% si a redus riscul bolilor de inima cu 40%.

5. Ovaz
Studiile au aratat ca nivelul colesterolului se poate reduce cu mai mult de 23% prin consumul de doar 3 grame de fibre pe zi (o farfurie de fulgi de ovaz contine aproximativ 3 grame). 

6. Peste
Acizii grasi ce contin omega-3, care se gasesc in peste, sunt considerati niste grasimi "bune" si duc la scaderea LDL si la cresterea colesterolului HDL. Cercetatorii au descoperit ca acizii grasi omega-3 din uleiul de peste pot reduce nivelul trigliceridelor cu 30%.

Asociatia American Heart recomanda consumul a cel putin doua portii de peste pe saptamana, in special somon, macrou si sardine. 

5 grasimi care scad colesterolul
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciocolata neagra nucile afine coacaze ovaz peste
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1577 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020224 (s)