News Flash:

6 alimente care previn deshidratarea

15 August 2011
2702 Vizualizari | 0 Comentarii

Atunci cand nu-i oferim organismului o cantitate suficienta de apa, apare deshidratarea, iar corpul va elimina toxinele intr-o forma concentrata. Apa plata, ceaiul verde si infuziile de plante (sunatoare, menta, ghimbir) sunt remediile cele mai importante impotriva deshidratarii.

In afara lichidelor mai exista si numeroase alimente care satisfac setea. Iata cateva alimente care previn deshidratarea:

1. Castraveti si rosii
In ceea ce priveste legumele cu efect hidratant, in topul clasamentului se afla castravetii, care contin aproximativ 96% apa. In plus, castravetii au si putine calorii, 20 la 100 g. Alaturi de castraveti, este bine ca in aceasta perioada sa consumi si rosii (90% apa). 

Rosiile sunt alte legume cu un continut ridicat de apa si, in plus, reprezinta cea mai bogata sursa de licopen, un antioxidant recunoscut pentru efectul anticancerigen.

2. Varza si dovlecei
Varza poate avea pana la 92% apa si are reale proprietati anticancerigene. Printre legumele care asigura organismului un aport crescut de apa sunt dovleceii (care au in compozitie 89% apa, dar si vitaminele C, E, potasiu si magneziu). 

3. Pepene rosu
Este recunoscut pentru proprietatile sale hidratante date de  continutul ridicat de apa, de 93-95%. O cantitate de apa similara au si perele, fructe cu efect diuretic. Pepenele galben, spre deosebire de cel rosu, contine mai putina apa, 90%. Acesta prezinta insa un nivel mai ridicat de betacaroten, antioxidant care protejeaza pielea de razele ultraviolete

4. Nectarine
Cu un continut de apa de 87 -89%, aceste fructe potolesc setea asigurand un efect indelungat  In afara de faptul ca satisfac setea, nectarinele suplinesc pierderile de saruri minerale determinate de transpiratia excesiva.

5. Iaurtul si laptele
foarte bine de stiut ca un pahar cu iaurt natural produce aceeasi hidratare ca si un pahar cu apa. La fel de potrivit este si laptele dulce. Acesta reechilibreaza aportul de calciu-magneziu, care are de suferit din cauza transpiratiei abundente.

6. Branza telemea, dar nu foarte grasa, reechilibreaza aportul de sodiu din organism. 

Alte legume si fructe care previn deshidratarea

- ardeii;
- salata verde;
- fasolea verde;
- spanacul;
- sfecla rosie;
- conopida;
- broccoli;
- piersici;
- caise;
- kiwi;
- citrice;
- prune;
- fructe de padure: afine, zmeura, coacaze.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

deshidratarea pepene rosu nectarine branza telemea
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1545 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014037 (s)