News Flash:

5 vitamine si minerale esentiale care incetinesc imbatranirea

18 Aprilie 2011
3192 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentatia nesanatoasa, poluarea si nerespectarea programului de odihna isi lasa amprenta asupra intregului organism, secandu-l de energie si accelerand procesul de imbatranire. Potrivit dr. David Katz, de la Universitatea Yale, trebuie sa includem in dieta cateva vitamine esentiale impotriva imbatranirii precoce. Iata substantele esentiale care incetinesc imbatranirea:

1. Vitamina B 12
Alimente precum carnea slaba si produsele lactate sunt o sursa bogata de vitamina B12, esentiala pentru reglarea metabolismului si mentinerea unui creier sanatos. "Aceasta vitamina nu are efecte utrient numai asupra tenului. Vitamina B12 ofera organismului energia necesara pentru a face fata cu brio celor mai solicitante sarcini", spune dr. Danine Fruge, director al Pritikin Longevity Center & Spa in Miami.

Totul despre vitamina B12

Atunci cand exista un deficit de vitamina B12, senzatia de oboseala este utrientc, desi programul de somn este respectat. "Oboseala este un semn clasic de deficit de vitamina B12, care de obicei apare la persoanele care nu obisnuiesc sa consume proteine ​​animale", spune Danine Fruge.

O cauza posibila a deficitului de vitamina B12 este medicatia antiacida, care interfereaza cu absorbtia acestei vitamine. Alte surse de vitamina B12 sunt stridiile, pestele si cerealele integrale.

2. Manganul si cuprul
Manganul si cuprul sunt esentiale pentru mentinerea cartilajului articular, iar un deficit al acestor elemente se traduce prin durerii articulare. "In cele mai multe cazuri, aceste elemente previn deteriorarea articulatiilor si elimina durerea", spune dr. Dale Peterson, director al Comprehensive Wellness Center.

Nucile, carnea de vita si spanacul sunt surse bune de acesti utrient, dar ar trebui sa mancati foarte mult, de aceea puteti opta si pentru suplimente. Dr. Peterson recomanda 2 mg de cupru si 5 mg de mangan, in fiecare zi, iar in termen de 2 pana la 3 luni, ar trebui sa se diminueze durerile articulare.

Cuprul, important in tratarea anemiei  

3. Omega 3
Stresul este responsabil de lipsa puterii de concentrare. Dr. Andrew Weil, director al Centrului pentru Medicina utrientc la Universitatea din Arizona sustine ca persoanele care uita diferite lucruri, mai ales in perioadele agitate, au o dieta saraca in acizi grasi Omega 3. "Acesti acizi sunt responsabili cu memoria si cu buna functionare a sistemului nervos. Creierul nu poate functiona la utrientc normali daca din regimul alimentar lipsesc astfel de utrient", precizeaza dr. Weil.

Acizii Omega 3. Ce sunt si unde ii gasim 

Nucile, migdalele, pestele, fructele de mare si semintele de in reprezinta o sursa bogata de acizi grasi Omega 3. "Pentru ca organismul sa asimileze acesti utrient, cantitatea de mancare procesata trebuie redusa considerabil", spune Manuel Villacorta, reprezentant al Asociatiei de Diabetologie din San Francisco. Specialistii recomanda ca pestele sa fie inclus in dieta de trei ori pe saptamana, migdalele pot fi mancate in fiecare zi, cu mentiunea ca, desi sunt sanatoase, au un continut caloric ridicat.

4. Potasiul
Tensiunea arteriala creste din cauza lipsei de potasiu din alimetatie. "Deficitul de potasiu amplifica efectele toxice ale excesului de sare", spune dr. Fruge. Cele mai multe alimente prelucrate au un surplus de sodium, nu si de potasiu, ceea ce le face nocive pentru inima. Pericolul este cu atat mai mare, cu cat, alimentele procesate reprezinta 90% in dieta multor persoane.

Cafeaua si alcoolul in exces va priveaza de potasiu 

Sodiul este benefic organismului, dar nu in cantitati mari, deoarece acesta creste tensiunea arteriala, iar sanatatea inimii este compromisa de la varste tot mai fragede. Potasiul reprezinta antidotul si cele mai bune surse sunt legumele si fructele.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

omega 3 potasiul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1577 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020845 (s)