News Flash:

5 schimbari esentiale daca ai fost diagnosticat cu prediabet

13 Decembrie 2011
5102 Vizualizari | 0 Comentarii

Prediabetul se caracterizeaza prin valori crescute ale zaharului din sange (glicemie crescuta), dar nu suficient de mult pentru a fi diagnosticat ca diabet. Se apreciaza ca 15% dintre oamenii peste 40 de ani au prediabet. S-a dovedit ca in prediabet se produc leziuni importante ale organismului, in special ale inimii sisistemului circulator.

Diagnosticul prediabetului este foarte important deoarece aveti astfel posibilitatea de a trata diabetul inca din fasa. Prediabetul este de doua feluri: alterarea glicemiei  a jeun (forma mai usoara) si toleranta alterata la glucoza (forma mai grava, ceea ce inseamna ca persoana are 99% sanse sa faca diabet).

Diagnosticul are la baza testul de toleranta la glucoza. Acesta consta in testarea glicemiei pe nemancate (dimineata, dupa un post de 8-10 ore), ingerarea a 75 de grame de glucoza (preferabil cu putina lamaie) si recoltarea unei noi glicemii, dupa 2 ore (timp in care se sta in repaus absolut - nu se mananca, nu se bea, nu se face efort, nu se fumeaza). Iata cateva schimbari esentiale pe care trebuie sa le faci daca ai fost diagnosticat cu prediabet:

1. Slabeste 5-10% din greutate
Daca esti supraponderal, nu ai alta solutie. In felul acesta, va reduceti riscul de a evolua spre diabet cu 58%.

2. Faceti sport zilnic
Persoanele diagnosticate cu prediabet trebuie sa faca 30 de minute de sport pe zi (sau cel putin 150 de minute pe saptamana). Nu se pune aici efortul depus la serviciu, treaba in casa, piata etc. Se iau in calcul doar 30 de minute de sport in plus pe zi pentru a slabi in greutate. Daca nu sunteti obisnuiti cu exercitiile fizice, incercati sa faceti zilnic 10.000 de pasi.

3. Modificati dieta
Reduceti consumul de dulciuri, mai ales cele rafinate si paine. Consumati mai mult peste, legume (spanac, broccoli, morcovi, fasole verde) si fructe proaspete. De asemenea, inlocuiti orezul alb cu cel brun, negru, salbatic si preferati branzeturile dietetice.

4. Odihniti-va suficient
Lipsa somnului creste nivelul cortizolului (hormonul stresului), si al grelinei (hormonal apetitului) si il scade pe cel al leptinei (hormonal satietatii) ceea ce favorizeaza stocarea grasimilor si ingreuneaza scaderea in greutate.

Lipsa somnului influenteaza si capacitatea organismului de a folosi insulina in mod eficient si asta poate fi un factor de risc pentru diabetul de tip 2.

5. Mergeti frecvent la medic
Persoanele diagnosticate cu prediabet au nevoie de cel putin trei controale pe an. In felul acesta vor tine mai bine situatia sub control.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

prediabetul modificati dieta odihniti-va suficient
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1449 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019331 (s)