News Flash:

5 reguli de dieta pe care le poti incalca

28 Septembrie 2011
1863 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca ti se pare greu sa tii strict de o dieta, afla ca incalcarea unor reguli te poate de fapt ajuta sa slabesti si sa tii greutate in frau, pe termen lung. Un studiu publicat de International Journal of Obesity a constatat ca persoanele care tin diete cu o strategie flexibila, care permite dulciuri si alte "tratatii" au avut semnificativ mai mult succes in mentinerea greutatii timp de trei ani decat cei care s-au chinuit sa pastreze controlul rigid al obiceiurilor lor alimentare. Iata cateva reguli de dieta care pot fi incalcate potrivit antrenoarei Holly Mosier, autoarea unei importante carti despre stres si slabire:

1. Nu manca dupa ora 19
De ce este in regula sa incalci aceasta regula: nu este nimic magic la evitarea mancatului noaptea. Cheia succesului slabirii nu este cand maninci; este atentia la ce mananci si a sta intre limitele caloriilor zilnice stabilite. Este foarte util sa tii un jurnal al alimentelor si sa te uiti la obiceiurile tale de a manca foarte atent.

Potrivit unui studiu, oamenii care au tinut zilnic un jurnal al mancarurilor au avut scaderea in greutate dubla fata de fata de cei care nu au tinut nici un fel de notite. A scrie pe hartie ce mananci ajuta la limitarea impulsului de a te complace in pofte, facandu-te atent la modelul dietetic pe care-l ai si ingerarea de calorii, indiferent la ce ora a zilei este consumata mancarea.

2. Mananca cinci pana la sase mese mici in timpul zilei
Desi teoria care sustine aceasta regula este ca mancatul frecvent iti mentine metabolismul activ, realitatea este ca avand mai multe ocazii de a manca rezulta deseori in mancatul peste masura, ducand la ingrasare in loc de slabire. Mai mult, potrivit unui studiu de la Purdue University, consumul a trei mese de marime obisnuita care includ proteina slaba, cum ar fi pui sau tofu, i-a facut pe oameni sa se simta mai satui decat mancatul unor mese mai mici, mai frecvent. Cercetatorii au sustinut de asemenea ca mancatul a trei mese bogate in proteine previne si mancatul tarziu din noapte, dar si poftele de nestapinit.

3. Mananca numai mancaruri fara grasimi sau cu continut redus de grasimi
American Heart Association a raportat recent ca alimentele scazute in grasimi si cele fara grasimi pot contribui la obezitate, pentru ca aceste mancaruri contin adesea la fel de multe sau mai multe calorii decat versiunile cu grasimi, dar ii pacalesc pe oameni prin a gandi ca acestea sunt alegerile cele bune pentru scaderea in greutate.

Controlati totdeauna informatiile nutritionale de pe etichete si evitati produsele scazute in grasimi care se "scalda" insa in zahar. Oricine, indiferent de dimensiuni, are nevoie de ceva grasime in dieta pentru transportul vitaminelor solubile in grasimi, cum sunt A si E, in tot organismul.

Grasimile bune, cum sunt acizii grasi omega-3, joaca de asemenea un rol in sanatatea inimii si pot ajuta functionarea sistemului imunitar. Sfatul este de a limita ingerarea grasimilor la mai putin de 25-35% din totalul caloriilor, cu mai putin de 7 procente de calorii venind din grasimi saturate. Alegeti grasimi nesaturate, cum sunt in uleiul de masline, nuci sau peste.

4. Mananca micul dejun in timp de 30 de minute de la trezire
Este adevarat ca studiile arata constant ca oamenii care mananca micul dejun tind sa cantareasca mai putin si au mai mult succes la mentinerea slabirii. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa te fortezi sa mananci, ca acesta este primul lucru pe care trebuie sa il faci imediat dupa trezire.

Consumarea micului dejun mai tarziu dimineata, poate dupa exercitiile care iti pot trezi apetitul, este la fel de eficienta. Potrivit unui studiu, un mic dejun copios bogat in proteine si sarac in carbohidrati le-a ajutat pe femeile supraponderale sa piarda in medie aproape 12 kg.

5. Renunta definitiv la anumite grupe de alimente
Aceasta regula se recicleaza la fiecare cativa ani. In unii ani ni se spune sa renuntam la lactate sau fructe. Si totdeauna ni se spune sa omitem zaharul. Totusi, chiar si cu o vointa de fier, este greu sa te tii de o dieta care exclude anumite alimente.

Mai bine consumati mancarurile favorite cu moderatie si modificati putin retetele pentru a reduce din calorii. Intelegerea nutritiei si luarea unei atitudini flexibile, echilibrate fata de pierderea in greutate te ajuta sa faci alegerile cele mai destepte in privinta alimentelor, fara sa te incarci de stresul si frustrarea unei diete rigide care este imposibil de mentinut pe termen lung.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1740 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021416 (s)