News Flash:

5 pozitii corecte care previn durerile de spate

16 Mai 2011
4854 Vizualizari | 0 Comentarii

Indiferent de varsta si constitutia fizica, durerea de spate este resimtita, mai mult sau mai putin intens, in diverse etape ale vietii. Desi unele dintre cauzele durerii lombare sunt usor de diagnosticat (artroza, hernia de disc sau traumatismele), in alte cazuri cauza este mai greu de identificat. Nu de putine ori, durerea de spate poate fi prevenita si ameliorata prin corectarea posturii. Iata cateva pozitii corecte care previn durerile de spate, potrivit Ele:

1. Pe scaun la birou 
La serviciu stai toata ziua pe scaun, in fata unui ecran de calculator? Aceasta pozitie statica provoaca dureri de spate, umeri si gat, dar si dureri de cap. 

Pentru a te simti cat mai confortabil, tine telefonul la indemana astfel incat sa nu fii nevoita sa te intinzi dupa el. La fel procedeaza si cu mouse-ul, care trebuie sa se afle in apropierea tastaturii. Monitorul trebuie sa stea inclinat astfel incat ochii tai sa vina la nivelul cel mai inalt al ecranului. Stai drept, cu coatele apropiate de trunchi, cu spatele bine infipt in scaun si talpile pe sol. Fa pauze, misca-te cat mai des. 

Inlatura durerile de spate in 10 pasi

2. La cumparaturi 
Se intampla des sa te intorci acasa cu bratele incarcate de cumparaturi? Pentru a-ti feri corpul de dureri, trebuie sa repartizezi greutatile egal in ambele maini. Evita sa-ti umpli la maximum sacosele de cumparaturi. 

3. In fata televizorului 
Iti place sa lenevesti pe canapea, in fata televizorului, dupa o zi istovitoare la serviciu? Pentru a-ti feri spatele si gatul de dureri trebuie sa stai in fata televizorului, astfel incat sa nu fii nevoita sa intorci capul sau sa-l cobori. Ideal e sa-ti odihnesti bratele pe spatare, asezata intr-un fotoliu confortabil. 

3 exercitii pentru prevenirea durerilor de spate

4. In picioare la calcat sau gatit 
Statul in picioare indelungat este inevitabil atunci cand esti femeie. Multe treburi menajere necesita aceasta pozitie: spalatul vaselor, calcatul, gatitul, dar si spalatul pe dinti sau schimbarea bebelusului. 

La calcat, trebuie ajustata inaltima potrivita a mesei. Ea trebuie sa-ti ajunga pana la nivelul soldurilor. Odihneste-ti alternativ cate un picior si fa pauze. Evita sa stai cocosata. 

5. In masina 
In primul rand, pentru a urca si cobori din masina, impinge-ti bazinul spre scaun si ajuta-te de brate. Odata asezata, fa cateva reglaje: retrovizoarele pentru a evita torsiunile de gat, tetiera trebuie sa te ajute sa-ti odihnesti capul ocazional, iar fundul trebuie sa se afle pe aceeasi linie cu capul si trunchiul si destul de aproape de volan. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1294 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013897 (s)