News Flash:

5 obiceiuri la fel de nocive pentru sanatatea ta precum fumatul

19 Noiembrie 2015
1127 Vizualizari | 0 Comentarii
Despre riscurile fumatului s-au scris mii de articole, insa tigarile nu sunt singurul rau din viata noastra. Sunt numeroase alte activitati sau obiceiuri care iti pot pune viata in pericol. Iata cateva sfaturi pentru a-ti pastra sanatatea, potrivit gandul.info:

1. Protejati-va de soare! Poate cauza cancer de piele
Desi cancerul de piele poate fi tratat daca este descoperit la timp, foarte multe persoane mor din cauza melanomului in fiecare an. Singura modalitate de a preveni aparitia cancerului de piele este sa folositi creme de protectie solara tot timpul. Crema trebuie aplicata dimineata pe pielea care va fi expusa la soare si cel putin inca o data pe parcursul zilei.

2. Nu renuntati la sport din cauza lenei
Cu toate ca de multe ori v-ati simti mult prea obositi, trebuie sa fiti constienti ca lipsa exercitiilor fizice din obiceiurile zilnice sau saptamanale ar putea fi la fel de nociv ca fumatul. Cercetatorii de la spitalul Brigham and Women's Hospital au descoperit ca lipsa exercitiilor este cauza a 1 din 10 decese timpurii, care este aproape egal cu numarul deceselor cauzate de fumat.

10 sfaturi despre sanatate de care nu ai auzit, dar pe care trebuie sa le pui in practica

3. Nu lasati greutatea sa scape de sub control
Doua-trei kilograme in plus nu inseamna nimic grav, dar atunci cand lasati kilogramele sa se acumuleze necontrolat, riscul de deces creste exponential.Potrivit expertilor, persoanele care devin obeze inainte de varsta de 15 ani au sanse duble de a muri mult mai repede decat cei care nu au probleme cu greutatea. Acest risc creste o data cu greutatea. O alimentatie sanatoasa va poate salva viata.

4. Nu stati excesiv de mult in fata televizorului
Limitarea timpului petrecut in fata televizorului nu este doar o regula pentru copii, ci si pentru adulti. in timp ce copiii nu ar trebui sa se uite la televizor mai mult de doua ore pe zi, cercetarile spun ca in cazul celor mari programul nu trebuie sa depaseasca patru ore. Studiile arata ca mai mult de patru ore pe zi la televizor creste riscul unui atac de cord si al unui accident vascular cerebral.

5. Nu dormiti nici prea mult, dar nici prea putin
Somnul indelungat este la fel de nociv ca somnul putin. Daca cel din urma duce la cresterea in greutate si la sporirea nivelului de stres, cam acelasi lucru se intampla si in cazul in care dormiti excesiv. Studiile arata ca prea mult somn creste riscul de deces din cauza unui atac de cord. Un somn bun nu trebuie sa dureze sau sa fie mai scurt de 6-7 ore pe noapte. Daca dormiti in mod regulat mai mult de 9 ore pe zi ati putea avea probleme de sanatate.

Durata optima de somn a fost reactualizata. Vezi cate ore iti sunt necesare pentru a fi sanatos!

sursa: gandul.info
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

riscurile fumatului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1733 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014503 (s)