News Flash:

5 obiceiuri care cresc riscul de cancer

2 Februarie 2012
1658 Vizualizari | 0 Comentarii
Excesul de vitamine este nociv organismului

Intr-o lume in care cancerul devine o boala din ce in ce mai comuna, trebuie eliminate orice obicei care ti-ar putea pune sanatatea in pericol. Dr. David Agus, oncolog care si-a dedicat 20 de ani din viata studierii cancerului, a formelor sale de manifestare, dar si a metodelor de prevenire, a intocmit o lista cu cativa dintre factorii de risc reprezentati de obiceiurile proaste. Iata cateva obiceiuri care cresc riscul de cancer, conform Daily Mail:

1. Purtarea tocurilor
Prin faptul ca porti mereu incaltaminte incomoda, articulatiile au de suferit si apar inflamatii in corp, ca un simptom normal la procesul de vindecare inceput de catre corp. Daca aceasta inflamatie devine cronica, ea poate sa fie distructiva, ducand la boli degenerative, inclusiv cele de inima, Alzheimer, autoimune sau diabet, dar si cancer.

Cancerul este in esenta cauzat de gene defecte, cu informatii gresite ce perturba ADN-ul, ducand la formarea tumorilor. Orice interfereaza cu procesul de reparare al ADN-ului este considerat un potential factor de risc pentru cancer. 

Dr. Agus crede ca atunci cand este confruntat cu inflamare cronica, corpul se concentreaza asupra acestui lucru si pot aparea probleme. Prin purtarea pantofilor cu toc zeci de ani, asa cum fac cele mai multe dintre femei, in mod clar organismul are de suferit.

2. Nu te vaccinezi in sezonul rece
O alta metoda prin care poti tine nivelul inflamatiilor din corp cat mai jos cu putinta este aceea de a evita racelile puternice prin vaccinare preventiva. Gripa poate lasa urme adanci in corp, slabindu-l si expunandu-l la numeroase riscuri, inclusiv pe acela al instalarii cancerului. Totul se intampla lent, iar efectele se pot vedea chiar si cu 10 ani intarziere, timp in care tu nici nu te vei gandi ca o raceala prelungita ar putea fi sursa cancerului. 

Mai mult decat atat, un studiu canadian din 2010 arata ca vaccinandu-te anual impotriva gripei poti reduce si riscul aparitiei unui infarct. 

3. Consumul excesiv de suplimente
In cazul in care nu ai o deficienta nutritiva evidenta sau nu esti gravida, nu ai niciun alt motiv sa iei multivitamine si diverse alte suplimente. Multe studii au aratat ca exista o legatura evidenta intre multivitamine si aparitia cancerului si a bolilor de inima, mai ales beta-carotenul, vitamina E si vitamina C putand duce la deteriorarea starii de sanatate. 

Multi oameni stiu ca vitamina E combate radicalii liberi de la tutun, de la ultraviolete, mancare, bautura si chiar din aerul inspirat. Totusi, nu este bine ca acesti radicali sa fie eliminati cu totul, caci uneori corpul ii foloseste pentru a omori celulele cu anomalii, inclusiv pe cele canceroase. 

Daca blochezi acest mecanism, s-ar putea sa ramai fara un aliat de nadejde in lupta cu tumorile. Corpul are o modalitate de a avea grija de sine, asa ca nu este bine sa intervii cu doze suplimentare, ci sa-l lasi pe el sa-si ia cantitatea necesara din orice substanta, prin alimentatie.

4. Lipsa miscarii
Dr. Agus spune ca cea mai buna modalitate de prevenire a imbolnavirii este aceea de a evita o viata sedentara. Lipsa exercitiilor fizice afecteaza in mod negativ metabolismul, ducand si la cresterea nivelului de trigliceride (grasimi periculoase din sange), al colesterolului, nivelului de zahar din sange, presiunea sanguina si al leptinei (hormonul apetitului, astfel incat creste riscul obezitatii). Astfel, se poate ajunge la boli de inima, ficat, cardiovasculare si cancer.

Femeile sunt mai afectate de inactivitate decat barbatii, probabil din cauza estrogenului, care poate duce la formarea cheagurilor in sange. In cadrul unui studiu s-a aratat ca femeile care stateau jos foarte mult timp erau cu 37% mai predispuse sa moara in decursul celor 13 ani, cat a durat cercetarea, fata de cele care stateau jos mai putin de 3 ore pe zi.

Pentru barbatii sedentari, riscul era cu 18% mai mare decat al celor activi. Daca vrei sate feresti inclusiv de cancer, nu este de ajuns sa faci o jumatate de ora de miscare pe zi, ci sa te folosesti de orice ocazie care te va ajuta sa faci putin sport.

5. Somnul insuficient
Atunci cand vine vorba de somn, dr. Argus spune ca cel mai bine este sa iti creezi un program pe care sa-l respecti in toate zilele saptamanii. Corpul iubeste lucrurile previzibile, asa ca nu este indicat sa dormi toata ziua, nici daca ai avut o noapte mai tumultoasa. Incearca sa pastrezi si in weekend programul din timpul saptamanii, astfel incat sa nu fie secretat in exces hormonul stresului, cortizolul, care poate duce la schimbari hormonale grave in corp.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

purtarea tocurilor lipsa miscarii somnul insuficient
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1674 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014680 (s)