News Flash:

5 motive sa mergi pe jos

26 Ianuarie 2011
4188 Vizualizari | 0 Comentarii

Mersul pe jos este accesibil aproape fiecaruia dintre noi si ar fi bine sa ne folosim cat mai mult de el pentru ca este benefic atat pentru corp, cat si pentru minte. Iata 5 motive pentru care ar trebui sa mergi pe jos cat mai des:

1. Nu te costa nimic.
Abonamentul la sala poate fi costisitor, insa mersul pe jos nu-ti va face o gaura in buget. Iti cere cel mult o pereche de incaltari comode. Ca sa mergi pe jos trebuie doar sa ai chef si sa deschizi usa locuintei.

2. Mersul pe jos este benefic inimii.
Doar 30 de minute de mers pe jos pe zi sunt suficiente pentru a-ti ajuta inima sa functioneze mai bine. Statisticile arata ca trei ore de mers pe jos, pe saptamana, reduc cu 30-40% riscul bolilor de inima.

3. Reduce riscul unor forme de cancer.
Minim 30 de minute de mers pe jos pe zi, reduc cu  30% riscul de a dezvolta cancer de san si cu 40% a riscului de face cancer de colon.

4. Creste imunitatea.
Exista un echilibru fin intre exercitiul fizic si sistemul imunitar. Miscarea stimuleaza circulatia sangelui si a limfei, iar dupa 30 de minute de miscare concentratia celulelor albe  noi, in organism, creste cu pana la 30%, iar cele invechite sunt eliminate. La polul opus, lipsa activitatii fizice creste riscul de infectii bacteriene si virale. Daca vrei sa treci prin iarna fara sa racesti, nu trebuie decat sa mergi, in pas vioi, 30 de minute pe zi, cinci zile pe saptamana.

Plimbarea pe vreme rece, benefica sanatatii  

5. Stimuleaza activitatea cerebrala.
Mersul pe jos este foarte bun pentru creier. O jumatate de ora in pas vioi, zilnic, te tine departe de depresie, reduce anxietatea, simuleaza capacitea de memorare, creste concentrarea si previne accidentele vasculare cerebrale.

30 de minute de mers in pas vioi, zilnic, de atat ai nevoie pentru a scapa de multe probleme. Iata si alte beneficii ale mersului pe jos:

- mai putina grasime pe burta, fund si coapse
- intareste musculatura
- reduce durerile de spate, asociate statului indelungat pe scaun
- combate afectiunile articulare 
- iti imbunatateste digestie si circulatia sangvina 
- reduce colesterolul „rau".
- stimuleaza metabolismul
- imbunatateste postura generala.



creste imunitatea
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1498 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021039 (s)