News Flash:

5 mituri despre cifrele de aur ale unui regim de viata sanatos

14 Februarie 2011
2241 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu totii am invatat ca este sanatos sa bem zilnic 8 pahare de apa, sa mancam 5 fructe si legume sau ca 8 ore de somn ne ajuta sa gandim mai bine. Cand vine vorba de sanatate, exista tot felul de formule sacre bazate pe cifre care, insa specialistii le contrazic. Iata cateva mituri despre cifrele de aur ale unui regim de viata sanatos:

1. Bea 8 pahare de apa pe zi
Vedetele spun adesea ca prospetimea tenului lor are la baza cei doi litri de apa bauti zilnic. "Asta-i o mare prostie", sustine Fiona Hunter, nutritionist. "Inainte de orice, trebuie sa stim ca orice aliment care contine apa te va hidrata", adauga Hunter. Cantitatea de lichid de care ai nevoie depinde de cate kilograme ai, de stilul de viata, de temperatura. "E posibil sa ai nevoie de doar cateva pahare de apa sau de mai mult de doi litri zilnic", precizeaza nutritionistul, iar corpul iti poate spune cel mai bine de cata apa are nevoie. Semnele unui organism deshidratat sunt oboseala, puterea scazuta de concentrare, dureri de cap, urina de culoare inchisa si constipatia.

2. Nu bea mai mult de 3 cesti de cafea pe zi
Cafeaua si ceaiul te deshidrateaza, asa ca ar trebui sa reduci consumul acestor bauturi si, pentru fiecare ceasca bauta, sa bei si o ceasca de apa. "Este un mit", spune dr. Chris Smith. "Aceste bauturi nu te deshidrateaza decat daca sunt foarte concentrate. O cafea slaba te va hidrata. Desigur, exista niste limite, dar am baut cafea si ceai zeci de ani, fara sa patesc nimic", spune aceasta.

3. Mananca 5 fructe sau legume 
"De fapt, regula aceasta difera de la tara la tara", spune dr. Sarah Brewer. "In Marea Britanie se mentioneaza cifra 5 pentru ca aici oamenii nu mananca mai deloc fructe sau legume". Japonezilor li se spune sa manance 17 fructe pe zi, iar un sondaj realizat recent de Universitatea Harvard sustine ca 8 fructe sau legume pe zi scad riscul unui infarct cu 30%. Asadar, cate ar trebui, de fapt, sa mancam? "Studiile arata ca legumele verzi te protejeaza mai mult impotriva bolilor coronariene", precizeaza dr. Brewer, adaugand "asadar, cum ar trebui sa sune sfatul? <<Mananca zilnic 5 legume si apoi mananca si niste fructe?>>".

4. Dormi 8 ore pe noapte
Pentru a functiona asa cum trebuie, ar fi nevoie sa respectam regula de aur care spune ca 8 ore de somn pe noapte sunt suficiente. "E ca si cum ai spune ca toate femeile trebuie sa poarte rochii de aceeasi marime", spune Jim Horne, profesor la Centrul de Cercetare a Somnului de la Universitatea Loughborough. "Sfatul acesta este chiar periculos, pentru ca celor care le ajung 6-7 ore de somn li se spune ca nu e de ajuns. Daca nu te simti obosit, inseamna ca dormi suficient", precizeaza Jim Horne.

5. Stai la soare 15 minute pe zi
Organismul are nevoie de lumina soarelui pentru a produce vitamina D, insa partea cu "15 minute" prezinta multe neajunsuri. Depinde ce varsta ai, cat de inchis ai tenul si asa mai departe. De asemenea, depinde daca folosesti lotiune de plaja sau nu. Dupa cele 15 minute de stat la soare produci o cantitate foarte mica de vitamina D, dar daca folosesti o lotiune puternica de plaja, corpul tau nu o va produce deloc.

6 mituri alimentare contrazise de stiinta 

10 mituri despre diete  
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1596 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020361 (s)