News Flash:

5 masuri pentru a scadea colesterolul

12 Mai 2011
3434 Vizualizari | 0 Comentarii
Pestele te ajuta sa ti reglezi colesterolul

O treime dintre romani au colesterolul crescut, cei mai multi avand varste intre 40 si 50 de ani. Barbatii sunt cei mai afectati (60% dintre cazuri), dar spre surprinderea medicilor, aceasta problema este intalnita si la copii. "Este alarmant faptul ca, in ultima perioada, astfel de probleme au ajuns sa fie prezente si in randul adolescentilor. Problemele legate de colesterol sunt in crestere constanta in randul populatiei, din cauza alimentatiei defectuoase, a lipsei de miscare si a stresului", spune medicul Razvan Alexandru, citat de Evenimentul Zilei.

9 lucruri surprinzatoare despre colesterol

Iata cateva masuri pentru a scadea colesterolul, recomandate de medici:

1. Nu sariti peste micul dejun
"Micul dejun in general este absent din viata noastra. Plecam la serviciu fara sa mancam, ne bem cafeaua si fumam la volan, pe stomacul gol, in drumul spre birou. Odata ajunsi la serviciu, ne luam cu treaba, iar undeva in jurul orei 16 ni se face foame si o tratam cu dulciuri. Seara ajungem acasa, lihniti de foame, intram in figider si luam forma lui", explica nutritionistul Lygia Alexandrescu stilul care a ajuns sa domine viata multor romani. 

2. Respectati orarul si numarul meselor principale
O dieta echilibrata inseamna trei mese si doua gustari pe zi, fara a fi vorba despre excese. De asemenea, evitati prajelile si incercati sa consumati cat mai rar semipreparate, mezeluri, deserturi dulci si in general orice are un termen de valabilitate foarte lung. 

"Sunt de evitat potentatorii de gust, excesul de alcool, cofeina sau nicotina, sedentarismul. Sa mancam sanatos nu este neaparat scump. Cand mergem la cumparaturi, in loc de semipreparate putem cumpara varza, macrou, malai, orez brun. Daca ne gestionam putin timpul, seara putem sa ne preparam un sandvis pentru a doua zi ca mic dejun sau pranz, cu un pic de carne de curcan si paine de secara, de exemplu", sustine nutritionistul.

Plante medicinale care va scad colesterolul 

3. Consumati peste de doua ori pe saptamana, dar nu prajit
Pentru a evita depunerile de colesterol, specialisul recomanda consumarea pestelui cel putin de doua ori pe saptamana - somon, hering (cele mai eficiente) sau macrou, gatit insa oricum altfel decat prajit (fiert, la gratar, la cuptor), folosirea uleiului de masline extravirgin exclusiv in salate (prajit este mult mai nociv decat oricare din celelalte uleiuri vegetale), a fructelor oleaginoase crude (seminte, alune, migdale).

4. Nu eliminati complet grasimile.
"In general, cautam produse «fat free» sau care tind spre 0% grasime. Inima nu e fericita in stilul acesta. Are nevoie si ea de grasimi, ca si creierul, de altfel, deci trebuie sa identificam un echilibru. Recomandarea mea este sa optam pentru produse partial degresate, branzeturi mai putin sarate - mozzarela, cas, chiar telemea, insa desarata", a mai recomandat medicul Lygia Alexandrescu. 

5 grasimi care scad colesterolul

5. Consumati legume si cereale integrale
Pe lista alimentelor ce pot fi mancate fara restrictii fiindca nu au colesterol sunt toate cele de origine vegetala (fructe, legume, cereale). Alimentele bogate in colesterol, care trebuie consumate cu moderatie, sunt tesuturile de origine animala, mai ales creierul, maduva spinarii, dar si untul.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterolul crescut
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1541 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013924 (s)