News Flash:

5 lucruri mai putin stiute despre zahar

31 Ianuarie 2011
3787 Vizualizari | 0 Comentarii

Numit de multe ori "otrava alba" din cauza efectelor nocive asupra sanatatii, zaharul continua sa fie subiectul multor studii. Zaharul de masa este o substanta de semisinteza care se obtine in principal din sfecla de zahar sau trestie de zahar. Sfecla de zahar contine peste 50 de nutrienti in timp ce zaharul numai unul: zaharoza. Iata cateva lucruri mai putin cunoscute despre zahar:

1. Exista mai multe tipuri de zahar
Fructoza, galactoza, glucoza, lactoza, maltoza si sucroza, toate astea sunt tipuri de zahar. Acestea se gasesc in mod natural in fructe, legume, lactate, miere, melasa si sirop de artar. De asemenea, zaharul poate fi extras si din porumb.

Corpul uman nu poate sa faca diferenta intre zaharul care vine direct din alimente in mod natural, cum ar fi din fructe, si cel adaugat la alimente. Odata ingerate, toate tipurile sunt descompuse pentru a produce energie. Iar cele mai comune tipuri de zahar - cel de masa, mierea si siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza - contin glucoza, care este singurul "combustibil" ce poate fi folosit de catre creier si principalul utilizat de muschi.

2. Cariile dentare sunt cauzate de catre bacterii, nu de zahar
Zaharurile si amidonul gatit (gasit in paine, paste, biscuiti, chipsuri) sunt carbohidrati fermentabili care contribuie la riscul de a face carii dentare, dar in special in lipsa unei igiene orale adecvate.

Fara aceasta, bacteriile din gura pot descompune zaharurile si amidonul si pot produce acid care ataca smaltul dintilor, gradul de risc fiind determinat de mai multi factori (cat de des sunt consumate astfel de produse si cat timp raman pe dinti).

Pentru a reduce riscul este important sa ai o igiena orala corecta, sa folosesti pasta de dinti si apa de gura  fluorurate si sa ai o alimentatie echilibrata.

3. Zaharurile nu cauzeaza hiperactivitate
Multi parinti se tem de faptul ca zaharul ar putea influenta comportamentul copiilor, provocand hiperactivitate. Peste 23 de studii insa, realizate pe parcursul a 12 ani, au aratat ca acesta nu afecteaza comportamentul lor.

Cateva studii au aratat chiar ca, daca este consumat in cantitati mici, zaharul poate stimula performanta in cadrul testelor privitoare la abilitatile mentale.

4. Eliminarea zaharurilor din alimentatie nu este neaparat necesara pentru a slabi
Mai multe studii realizate pe grupuri mari de persoane, care au avut ca scop urmarirea alimentatiei acestora si a starii de sanatate, au aratat ca dietele destul de bogate in zahar nu sunt legate de o greutate peste limitele normale sau de un indice de masa corporala (IMC) ridicat.

Mai mult, consumul relativ mare de zahar a fost gasit adesea ca avand legatura cu un indice de masa corporala scazut.

De asemenea, unii cercetatori si-au propus sa analizeze si daca o alimentatie bogata in zahar ingreuneaza procesul de slabire. Astfel, cand au comparat rezultatele unui grup de persoane care au avut o dieta bogata in carbohidrati complecsi cu cele ale unui grup de persoane care au avut o dieta bogata in zaharuri au descoperit ca scaderea in greutate se situa la niveluri similare, fara sa apara diferente mari in ceea ce priveste dispozitia sau intensitatea senzatiei de foame.

Ceea ce conteaza in controlarea greutatii este raportul dintre caloriile consumate zilnic si activitatea fizica.

5. Chiar si cei care au diabet pot consuma zahar in cantitati foarte mici
Diabeticii pot manca alimente dulci, in special fructe, dar in cantitati foarte mici (este indicat ca cei in cauza sa intrebe un medic cam cat ii este permis).

Citeste si:

Zaharul vindeca ranile
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

otrava alba zaharul hiperactivitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1476 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014206 (s)